کار متخصص درد چیست؟

متخصص درد Pain Specialist به پزشکی اطلاق می شود که آموزش های مختلف در زمینه بررسی، تشخیص و درمان انواع درد را گذرانده باشد. متخصص درد یا فوق تخصص درد هم چنین در زمینه پیشگیری از درد نیز فعال است. متخصص درد همواره از تعدادی تکنیک برای تشخیص و درمان درد استفاده می کند. ارزیابی درد می تواند شامل : پرسیدن سوابق بیماری فردی و خانوادگی، بررسی آزمایشات قبلی ( به عنوان مثال آزمایش خون و آزمایشات تصویربرداری) و انجام معاینه است.

کلینیک درد (pain clinic) برای درمان انواع دردهای حاد و مزمن ماهیچه‌ای– استخوانی، مفصلی، سرطانی و… تأسیس شده‌ است. پزشکان فوق ‌تخصص درد در کلینیک‌های درد، درد بیمار را درمان کرده یا به اندازه‌ای کاهش می‌دهند تا هرچه بیشتر به توانایی پیشین خود بازگشته و شرایط زندگی راحت‌تری برای بیمار فراهم شود.
در کلینیک‌های درد، نخست پزشکانِ درد با انجام ارزیابی و معاینهٔ دقیق، علت را شناسایی کرده و سپس تلاش می‌کنند با ترکیبی از درمان‌های دارویی، درد بیمار را کاهش دهند و درصورت نیاز، با تغییر میزان و نوع داروی مصرفی، نتیجه بهتری ایجاد کنند. در صورت نرسیدن به نتیجه مناسب، گام بعدی جراحی است.

چه درمان هایی توسط متخصص درد انجام میشود؟

شایع ترین مواردی که یک متخصص درد درمان می کند شامل :

کمردرد
زانو درد
فیبرومیالژیا
آرتروز
درد سر و میگرن
درد صورت
گردن درد
سیاتیک
درد عصبی و CRPS

هنگامی که یک فرد برای مدت طولانی درد را تجربه می کند ، یا تحت مراقبت پزشک اصلی و فوق تخصص است و هنوز هم درد را تجربه می کند ، وقت آن است که از یک متخصص درد یاری بگیرد .قبل از استفاده از داروهای مسکن برای مدت طولانی و یا انجام تزریق بدون دانستن علت درد ، می بایست به پزشکان فوق تخصص درد مراجعه کرد. زیرا درد مزمن برخلاف درد حاد، با گذشت زمان معمولا بهبود نمی یابند ونیاز به مداخله دارند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا