بلوک سیستم عصبی سمپاتیک کمر درد یا درد پا

سیستم عصبی سمپاتیک بخشی از سیستم عصبی خودمختار است که اعمال غیرارادی مانند ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و غیره را تنظیم می کند. خود سیستم عصبی سمپاتیک پاسخ بدن به موقعیت های خطرناک یا استرس زا را مدیریت می کند که به عنوان واکنش پرواز یا مبارزه نیز شناخته می شود. همچنین به طور مداوم در سطح پایه برای حفظ هموستاز فعال است. وقتی در مورد بلوک سمپاتیک کمر صحبت می شود، به این معنی است که اعصاب سمپاتیک در قسمت پایین کمر شما مسدود شده است.

بلوک سمپاتیک کمر چگونه کار می کند؟

بلوک سمپاتیک کمری یک تزریق دارویی است که به تسکین کمردرد یا درد پا (سیاتیک) کمک می کند. می توان از آن برای درمان استفاده کرد:

  • دیستروفی سمپاتیک رفلکس
  • سندرم درد منطقه‌ای پیچیده
  • عفونت هرپس زوستر (زونا) که پاها را درگیر می کند
  • نارسایی عروقی
  • نوروپاتی محیطی

اعصاب سمپاتیک در دو طرف ستون فقرات، در قسمت پایین کمر قرار دارند. یک داروی استروئیدی و یک بی حس کننده موضعی که داخل یا اطراف اعصاب سمپاتیک شما تزریق می شود می تواند به کاهش درد در آن ناحیه کمک کند.

وقتی بلوک عصبی سمپاتیک از بین می رود

اگر بلوک سمپاتیک کمر به خوبی کار کند، پزشک ممکن است یک سری تزریق را توصیه کند. جایگزین دیگر فرسایش رادیوفرکانسی برای تسکین درد است که اثر طولانی تری دارد. خطرات زیادی در ارتباط با بلوک سمپاتیک کمری وجود ندارد و شایع ترین عارضه جانبی آن درد موقت در محل تزریق است.

مجبور نیستی با درد زندگی کنی ما برای کمک اینجا هستیم

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا