آیا تزریق اوزون درد دارد؟

اوزون تراپی یک و چشم انداز پزشکی مدرن با بار دارویی کم برای بیمار است. اوزون مولکولی با سه اتم اکسیژن است که یک اکسنده قوی است. اوزون یک ترکیب بسیار سمی برای بدن است، که توانایی اکسیده کردن و نابود کردن ترکیبات آلی و غیر آلی را دارد. مخلوط ازن و اکسیژن را می‌توان به طور مستقیم در دیسک یا غیر مستقیم در عضلات پاراورتبرال تزریق کرد که باعث کاهش فتق و کاهش فشرده سازی ریشه عصب شده، و اثر ضد درد و ضد التهابی دارد. مکانیسم اوزون تراپی بر این اساس است:

  • اثرات موضعی (از بین برنده باسیل ویروس‌کش، قارچ کش)، که توسط توانایی فرم‌های فعال اکسیژن برای آسیب رساندن به ساختارهای سلولی تعیین می‌شود.
  • اثرات عمومی (مدل سازی ایمنی، فیبرولیتیک، لیپولیتیک، داشتن قدرت جلوگیری از انباشت و تجمع) که با فعال‌سازی آنتی اکسیدان و سایر سیستم‌های محافظ ارگانیسم مرتبط است.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

اوزون تراپی یک روش بسیار رایج و محبوب برای درمان دیسک کمر است و به عنوان یک جایگزین برای عمل جراحی و پایان دادن به درد حاصل از دیسک کمر در نظر گرفته می‌شود. این روش تهاجم کمی دارد و پزشک اوزون را به همراه استروئید به درون دیسک آسیب دیده و عضلات اطراف دیسک تزریق می‌‌کند. هدف از انجام این روش دقیقاً همانند عمل جراحی، از بین بردن قسمت فتق یافته دیسک و کاهش التهاب است. با این روش تا ۱۵ درصد از میزان فتق دیسک کاسته خواهد شد.

آمپولی که برای اوزون تراپی استفاده می شود ویژگی های خاصی دارد و فقط برای اوزون درمانی استفاده می شود.تزریق اوزون با بیحسی موضعی انجام میشود و بیمار هیچگونه دردی را حس نمیکند.این آمپول تنها به وسیله پزشکانی که در این زمینه تخصص دارند باید تزریق شود، چرا که آنها به خوبی با روش های تزریق آن آشنایی دارند و به خوبی می توانند آن را به ناحیه مناسب کمر تزریق کنند.کمر یکی از مهمترین و حساس ترین نقاط بدن می باشد، به همین دلیل اگر دیسک آن بیرون بزند و شما بخواهید آن را با اوزون درمانی، درمان کنید باید آمپول آن به درستی و توسط پزشک متخصص تزریق شود.

 

آیا اوزون تراپی به تسکین درد کمک خواهد کرد؟

درمان انجام شده با اکسیژن O3  می تواند به کاهش درد همراه با فعالیت های التهابی کمک کند. کاهش و تنظیم فعالیت التهابی و تسکین درد، چندین فعالیت از سری فعالیت های بی شمار انجام شده به وسیله استفاده O3پزشکی می باشد.

 

آیا اوزون می تواند به کاهش التهاب دیسک کمک کند؟

افرادی که به طور مداوم فرآیند اوزون تراپی را دریافت می کنند، به طور مداوم گزارش می دهند که التهابات آنها کاهش پیدا کرده است.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا