متخصص درد کیست؟

متخصص درد با توجه به مهارت و تخصصی که دارد، با پیشرفته‌ترین تکنولوژی آماده خدمات‌رسانی جهت درمان دردهای مزمن بیماران به دنبال طیف وسیعی از مشکلات از جمله سردردهای میگرنی، کمردرد، زانو درد، گردن درد و… است.قطعا همه ما در قسمت‌های مختلفی از بدن خود درد را تجربه کرده‌ایم و گاهی سردرگم بوده‌ایم که به چه پزشکی برای دردهای مداوم و مزمن خود مراجعه کنیم.پزشک شرایط هر فردی را بررسی می‌کند و با توجه به نوع درد و شدت آن نوع مناسبی از درمان غیر جراحی را به بیمار توصیه می‌کند.

درد یک حس ناخوشایند است که از یک آسیب خبر می‌دهد. اقدامات انجام شده در رشته درد در جهت پاک کردن صورت مسئله نیست بلکه پزشک فوق تخصص درد تصمیم به تشخیص، کنترل و درمان علتی دارد که درد را ایجاد کرده است.

به همین دلیل بیماران مراجعه کننده به کلینیک درد به دقت معاینه می‌شوند و در صورت لزوم اقدامات تشخیصی مانند رادیوگرافی، ام آر آی، آزمایشات و سایر روش‌های تشخیصی درد درخواست می‌شود.پزشک فوق تخصص درد، آموزش‌های ویژه‌ای در خصوص تشخیص علت و درمان هر دردی کسب کرده است. در واقع منظور از انواع درد، دردهای حاد، مزمن و دردهای سرطانی است.

تخصص درد یک تخصص در شاخه پزشکی‌ست که بر ارزیابی، درمان و پیشگیری از درد تمرکز دارد. متخصصان درد، بیمارانی که مبتلا به درد مرتبط با یک علت خاص مانند درد سرطان، آسیب، درد بعد از عمل‌های جراحی هستند و افرادی که از یک بیماری اولیه رنج می‌برند (مانند سردردهای مکرر و دردهای مربوط به اعصاب بدن) درمان می‌کنند.پزشک فوق تخصص درد پزشکی است که به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی در زمینه‌های ارزیابی، تشخیص درد و درمان آن دانش کافی دارد.آنها با تشخیص شرایط بیمار، اقدام به درمان می‌کنند (به‌عنوان مثال، داروهای تجویزی، خدمات توانبخشی و روش‌های اجرایی)، همچنین مشاوره‌های بیماران و خانواده‌های آنها را نیز انجام می‌دهند.

پزشک فوق تخصص درد بیمارانی را که به‌دلایل مختلف دچار درد شده‌اند، معاینه می‌کند و طیف وسیعی از دردهای مزمن یا حاد را با تکنیک‌های مختلف و به روش‌های حداقل تهاجمی درمان می‌کند؛ قطعا روش‌های کم تهاجمی انتخاب هر بیماری برای درمان دردهایش است.

متخصص کنترل درد گاهی اوقات به عنوان مشاور با سایر متخصصین، متخصص فیزیوتراپی و کار درمانی همکاری می ‌کند و در فرآیند درمان و مراقبت از بیمار فعالیت دارد.
این گروه از پزشکان به تشخیص بیماری ها، ارائه روش های درمانی، تجویز داروهای مخصوص درد و خدمات توان بخشی و انجام عمل جراحی برای تسکین درد کمک بسیار زیادی می نمایند و به بیماران و خانواده‌ های آنها مشاوره می ‌دهند.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا