خودتان آرتریت روماتوئید را تشخیص دهید

 

آیا درد دست ها یا پاهای شما می تواند ناشی از آرتریت روماتوئید باشد؟ آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی جدی است که با استئوآرتریت که معمولا در اثر افزایش سن ایجاد می شود، تفاوت ها بسیاری دارد.

آرتریت روماتوئید می تواند در هر سنی ایجاد شود و اگر بیماری در زمان شروع تشخیص داده نشده و درمان نشود، تشدید درد و ناراحتی و همچنین تغییرات ظاهری اندام، قطعی خواهد بود.

 آرتریت روماتوئید علاوه بر تاثیر مخربی که بر مفاصل بدن دارد، با تاثیر بر سایر بافت ها و ارگان های بدن باعث کاهش طول عمر و کارایی آنها می شود. اگرچه درمان های جدید در کاهش درد و آسیب مفاصل کارایی بالایی دارند، اما شناخت عوامل و نشانه های اولیه بیماری، خیلی وقت ها ما را از درمان های جدی بی نیاز خواهد کرد.

 پس بیایید علامت ها و نشانه های اولیه آرتریت روماتوئید را بشناسیم.

 گاهی اوقات تشخیص اینکه علامت های موجود مربوط به بیماری آرتریت روماتوئید است و یا بیماری استئوآرتریت، کاری مشکل است. همچنین فراموش نکنید تشخیص اصلی بیماری باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

 

علامت های خطرناک آرتریت روماتوئید

*در این بیماری معمولا یک یا چند مفصل بند انگشتان متورم خواهد شد

این تورم معمولا در بند وسط و یا بزرگترین بند انگشت ایجاد می شود، نه در بند انگشتی که نزدیک ناخن دست وجود دارد. تورم معمولا در مفاصل انگشتان هر دو دست ایجاد می شود. ناحیه متورم سفت و استخوانی احساس نمی شود، بلکه نسبتا نرم خواهد بود. در این بیماری تورم انگشتان معمولا با احساس گرما و قرمزی قابل توجهی همراه است.

 

*احساس وجود توپی کوچک در زیر پا

افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید خیلی وقت ها احساس راه رفتن روی توپ گلف یا تورم در زیر پا را دارند. این حالت معمولا اولین شکایتی است که فرد در صبحگاه و هنگام برخاستن از رختخواب اظهار می کند.

 

*احساس وجود برجستگی هایی در آرنج

همراه با آرتریت روماتوئید، فرد معمولا علامت هایی شبیه سرماخوردگی از جمله تب و خستگی مزمن را احساس خواهد کرد. همچنین برجستگی های کوچک زیر پوستی عارضه ی شایع دیگر این بیماری است. این برجستگی ها معمولا در ناحیه آرنج و همچنین در پنجه پا ایجاد می شوند و در صورت تماس با شی خارجی و یا پوشیدن کفش، تشدید خواهند شد.

 

*یکی از شایع ترین عوارض آرتریت روماتوئید، خشکی صبحگاهی مفاصل است. احساس درد در مفاصل زانو، آرنج ها و کمر معمولا شایع ترین علائمی هستند که فعالیت های فرد را محدود خواهند کرد

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا