درمان های غیرجراحی 7 بیماری شایع کمر

کمردرد یک مشکل شایع پزشکی است که از هر 10 نفر 8 نفر را در طول زندگی خود تحت تاثیر قرار می دهد. درد می تواند در ستون فقرات گردنی (گردن)، ستون فقرات قفسه سینه (بالا و وسط پشت) یا ستون فقرات کمری (پایین کمر) رخ دهد و می تواند به صورت احساس ضربان، درد مبهم یا درد ناگهانی و تیز ظاهر شود.

بسیاری از بیماری های رایج کمر را می توان با استفاده از روش های غیر جراحی درمان کرد .

در اینجا هفت مورد از شایع ترین بیماری های کمر که ممکن است با جراحی کم تهاجمی درمان کنیم آورده شده است:

1. فتق دیسک

شرایط: استخوان‌های متحرک (مهره‌ها) در ستون فقرات شما توسط دیسک‌های کوچک پر از ژل با پوشش‌های بیرونی محکم محافظت می‌شوند. دیسک ها به عنوان ضربه گیر عمل می کنند. هنگامی که چیزی فشار زیادی بر آنها وارد می کند، دیسک ها فتق می کنند و مواد نرم داخلی را مجبور به عبور از لایه بیرونی می کنند. قسمت فتق شده می تواند به اعصاب نخاعی فشار وارد کند، باعث ایجاد درد و سایر علائم شود.

علائم: این علائم شامل درد مداوم در نزدیکی دیسک است که فتق دارد، که بسته به محل دیسک می‌تواند به شانه‌ها، بازوها، پاهای شما نیز بتابد. ادامه فشار ممکن است منجر به بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف شود.

2. اسکولیوز و کیفوز

وضعیت: اسکولیوز اختلالی است که باعث می‌شود استخوان‌های ستون فقرات از هم راستا خارج شوند و منحنی C یا S شکل غیرطبیعی ایجاد کنند. کیفوز، یک بیماری دژنراتیو که اغلب به دلیل پوکی استخوان (نازک شدن استخوان ها) ایجاد می شود، باعث انحنای ستون فقرات قفسه سینه به سمت جلو و ایجاد قوز می شود.

علائم: به غیر از انحنا، اسکولیوز خفیف ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. با این حال، موارد شدید باعث می‌شود ریه‌ها و قلب به درستی کار نکنند و می‌توانند باعث درد کمر و گردن و همچنین اسپاسم عضلانی شوند. کیفوز می تواند منجر به کمردرد و سفتی شود.

3. تنگی کانال نخاعی

شرایط: باریک شدن فضای داخل کانال نخاعی به اعصاب نخاعی فشار وارد می کند. بیشتر به دلیل ساییدگی و پارگی مرتبط با آرتروز ایجاد می شود.

علائم: برخی از افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی علائمی ندارند. برخی دیگر درد، بی حسی، گزگز و ضعف عضلانی را تجربه می کنند که با گذشت زمان بدتر می شود.

4. شکستگی های فشاری مهره ها

شرایط: شکستگی های فشاری زمانی رخ می دهد که مهره ها فرو می ریزند زیرا نمی توانند فشار طبیعی وارد شده بر ستون فقرات را تحمل کنند. بیشتر آنها به دلیل شکنندگی استخوان و پوکی استخوان ایجاد می شوند و در ستون فقرات قفسه سینه (بالا و میانی پشت) رخ می دهند.

علائم: این علائم شامل درد متوسط ​​تا شدید است که هنگام حرکت بدتر می شود و همچنین محدودیت حرکت ستون فقرات و ضعف عضلانی در بازوها یا پاها.

5. بیماری دژنراتیو دیسک

وضعیت: این یک وضعیت مرتبط با افزایش سن است که در آن یک یا چند دیسک مهره ای، اغلب به دلیل از دست دادن مایعات یا ساییدگی و پارگی که منجر به درد می شود، بدتر می شود. می تواند در ستون فقرات گردنی یا کمری رخ دهد.

علائم: علائم از هیچ تا درد ناتوان کننده ای که به اندام ها سرایت می کند متغیر است. همچنین ممکن است باعث بی ثباتی ستون فقرات شود که منجر به اسپاسم عضلانی می شود.

6. سیاتیک (رادیکولوپاتی کمری)

شرایط: سیاتیک درد ناشی از فشرده شدن عصب در سطح L4-L5 یا L5-S1 به نام عصب سیاتیک است که از قسمت پایین کمر، پایین هر طرف باسن و به پاها کشیده می شود.

علائم: ممکن است در هر نقطه از مسیر عصب درد، بی حسی، گزگز و یا ضعف داشته باشید.

7. اسپوندیلولیستزیس

وضعیت: یکی از مهره های پایینی به سمت جلو روی استخوان مستقیماً زیر آن می لغزد، اغلب به دلیل کشیدگی بیش از حد یا آسیب دیدگی است.

علائم: ممکن است درد و حساسیت به لمس مداوم در ناحیه کمر، درد ران، سفتی پشت و ساق پا، و سفت شدن عضلات همسترینگ و باسن وجود داشته باشد.

روش های درمانی بدون جراحی در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده:

  • درمان های نوین و تخصصی اوزون درمانی یا ازن تراپی
  • آخرین لیزرهای پرتوان نسل جدید
  • فیزیوتراپی
  • تزریق اپیدورال
  •  تریگرپوینت تراپی
  • RF یا رادیوفرکوانسی

 

اگر کمردرد مداوم دارید که به درمان های محافظه کارانه پاسخ نمی دهد، برای رزرو قرار ملاقات از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید:

09198172104 و 09338866615 و 88460605-021  و 88449335-021

یا از طریق سامانه ی TeleVisit مشاوره آنلاین با پروفسور مومن زاده داشته باشید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا