اوزون تراپی ستون فقرات

درمان محافظه کارانه کمردرد و فتق دیسک بر اساس تجویز داروهای مختلف است، اگرچه در سال های اخیر درمان های جدیدی مانند اوزون تراپی ارائه شده است.

تکنیک اوزون تراپی در درمان کمردرد و فتق دیسک شامل تجویز مخلوطی از اکسیژن (O2) و ازن (O3) است که به عضلات پاراورتبرال یا مستقیماً به دیسک تزریق می شود و به عنوان یک راهنما در داخل دیسک قرار می گیرد.

منشأ درد چیست؟

این تکنیک بر اساس این فرضیه است که منشاء درد می‌تواند ناشی از مکانیسم‌های بیوشیمیایی مسمومیت عصبی اسیدی باشد که می‌تواند تا حدی مستقل از مشکل مکانیکی و به دلیل واکنش خودایمنی باشد و باعث ایجاد پاسخ التهابی مزمن و ایجاد اسید شود. 

در مورد فتق دیسک، منشاء درد به دو جزء اصلی مربوط می شود: فشرده سازی مکانیکی همراه با التهاب رادیکولار.

بنابراین، هنگامی که این ماده به عضله پاراورتبرال تزریق می شود، می تواند تولید آنزیم های آنتی اکسیدانی را تحریک کند و در نتیجه محصولات سمی مسئول التهاب عصب را خنثی کند. علاوه بر این، اثر ضد درد ازن می تواند انقباضات دفاعی عضلانی را که به طور انعکاسی برای محافظت از ناحیه اطراف دیسک فتق یا سایر فرآیندهای دردناک کمر فعال می شود، کاهش دهد.

این یافته ها نشان می دهد که ازن در تماس با دیسک باعث انحطاط ماتریکس خارج سلولی می شود که منجر به کاهش و رفع فشار ریشه های عصبی مجاور می شود. بنابراین، ممکن است فکر کنید که تزریق به دیسک باعث تسریع تخریب پلی ساکاریدها در هسته پالپوزوس می شود که با کاهش حجم ماده فتق باعث فشرده شدن عصب می شود. این می تواند همراه با گردش خون بهتر (اکسیژناسیون ریشه های عصبی)، کاهش اسید لاکتیک و سیتوکین های التهابی به کاهش کمردرد و سیاتیک منجر شود.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا