سبک زندگی برای مدیریت درد

درد بر تمامی جوانب زندگی شما تاثیر می گذارد. درد می تواند زندگی و  فعالیت های شما روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد. درد علاوه بر تاثیرات فیزیکی می تواند سلامت روانی و عاطفی شما را تحت تأثیر قرار دهد (تاثیرات روانی مانند: افزایش استرس و نا امیدی شما، کاهش انگیزه و سطح فعالیت و کاهش خستگی ).

زندگی روزمره شما به نوبه خود، نقش مهمی در مدیریت درد دارد. در حقیقت، با چندین تغییر مثبت در شیوه زندگی می توانید مدیریت درد خود کمک کنید. اولین نکته رژیم غذایی سالم و به طبع حفظ وزن نرمال است. در ادامه روشهای دیگری ذکر شده است که هر روز می توانید برای سلامتی و راحتی خود داشته باشید.

کاهش استرس

درد و استرس باعث تقویت یکدیگر می شوند. درد ناشی از استرس است. و هنگامی که شما احساس تنش می کنید، ممکن است واکنش نشان می دهید مثل تکان دادن عضلات و ساییدن دندان هایتان که همین امر درد شما را افزایش می دهد. شما با آگاهی از این چرخه می توانید با مدیریت از استرس خود جلوگیری کنید.

با تشخیص عوامل استرسزای خود شروع کنید. چیزهایی را که باعث استرس شما میشوند، با توجه به هر بخش زندگی خود، از جمله کار، روابط، خانه، عادت های بهداشتی ضعیف، و کمال گرا یا تفکر منفی، را بنویسید. سپس با نگاهی به این لیست و تفکر می توانید این عوامل را به حداقل برسانید یا حتی از بین ببرید. به عنوان مثال، اگر شما صبح هابا عجله آماده شوید تا سر کار روید بتر است از شب قبل کارهایی که مربوط به صبح است را زوتر انجام دهید تا صبح به آرامش برسید  یا اگر شما تحت فشار قرار گرفته اید، از آنجایی که تعهدات بیش از حد زیادی در برنامه خود دارید، تصمیم بگیرید کدام یک را می توانید حذف کنید و یاد بگیرید که نه بگویید.

همچنین تمرین مهارت های آرامش به شما کمک می کند تا استرس را بهتر مدیریت کنید. تمرین تنفس، آرامش پیشرونده عضلانی، تصاویر بصری، مدیتیشن و ذهنیت، برخی از تکنیک هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا خود را در آرامش قرار دهید و از یک مکان آرام تر، متعادل تر و کمتر تنش زا استفاده کنید.

از لحاظ جسمانی فعال باشید

دلایل زیادی برای ورزش وجود دارد. اما هنگامی که در حال مبارزه با درد هستید، یکی از بهترین دلایل برای تسکین آن است. ورزش ایروبیک  که از گروه های عضلانی بزرگ استفاده می کند و ضربان قلب را افزایش می دهد، اندورفین ها مواد شیمیایی حساس که به عنوان مواد آرایشی طبیعی بدن شما عمل می کنند را آزاد می کند.

چقدر ورزش برای ایجاد تفاوت کافی است؟ تحقیقات نشان می دهد که 30 تا 45 دقیقه تمرین هوازی با شدت کم (مانند پیاده روی سریع) پنج یا شش روز در هفته بهترین گزینه است.

قبل از اینکه یک برنامه ورزشی جدید را شروع کنید، اگر شما بیش از 40 سال سن دارید، با ملایمت ورزش کنید. اگر اخیرا جراحی کردید و دچار جراحات بعد از جراحی هستید یا دچار ناتوانی جسمی و یا بیماری مزمن مانند پوکی استخوان دردناک  شده باشید، بهتر است با پزشک فیزیوتراپ یا فیزیولوژیست کار کنید تا مطمئن شوید که می توانید با خیال راحت ورزش کنید و از صدمه زدن به خودتان جلوگیری کنید.

به اندازه کافی خوابیدن

درد - و برخی از داروهای مرتبط با درد - می تواند در خواب دخالت کند. ممکن است بخواب بروید و در طول شب بیدار شوید. بعضی از داروهای ضد درد می توانند باعث خستگی شما شوند و بخواهید روز را بخوابید. با این حال، دریافت مقدار مناسب خواب مهم است، زیرا خواب کمک می کند تا شما با افزایش سطح انرژی و خلق و خوی خود با درد خود مقابله کنید.

علیرغم درد شما، چگونه می توان به راحتی خوابید؟ این اقدامات را انجام دهید:

  • در مورد داروها استراتژیک داشته باشید در صورت مصرف داروها، به پزشک متخصص خود درباره زمان بندی داروها صحبت کنید. داروهایی را مصرف کنید که در شب قبل از خواب، ایجاد خواب آلودگی کند و اگر داروهای شما شامل محرکهای است که می تواند شما را بیدار نگه دارد  آن را در روز مصرف کنید.
  • تمرین آرامش سکوت کنید، یک مجله مطالعه کنید، بنویسید یا به موسیقی آرامش بخش را در هنگام خواب گوش دهید.
  • با برنامه بخوابید ساعات خواب منظم می تواند به شما در خواب کمک کند. فقط یکبار برای خوابیدن به تختخواب بروید.
  • سعی نکنید جلوی خواب خود را بگیرید. اگر از خواب بیدار می شوید و نمی توانید به خواب بروید، قبل از اینکه احساس خواب آلودگی کنید، مطالعه مجله یا تماشای تلویزیون را امتحان کنید.
  • مراقب خوردن و نوشیدن خود باشید. وعده های غذایی سنگین و مایعات قبل از خواب ممکن است شما را در وسط شب بیدار کند. کافئین، الکل و نیکوتین نیز می توانند با خواب مواجه شوند.
  • تمرین خوب خوابیدن: پرده ها و درب اتاق خواب خود را ببندید، از ملحفه راحت استفاده کنید، دمای اتاق را خنک نگه دارید و ساعت خود را در جایی که نمی توانید ببینید.
  • از پیش برنامه ریزی کنید. در طول روز از لحاظ جسمی فعال باشید تا راحت تر بخوابید. 

 

برچسب ها تعریف درد
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا