لیزر درمانی چیست؟

p dir="RTL">استفاده از لیزر در درمان بیماریها تحت عنوان لیزر درمانی شناخته می شود در واقع لیزر استفاده از نور جهت یافته و تقویت شده می باشد که خواصی را برای آن بوجود می آورد.

بسته به میزان قدرت لیزر می توان از لیزر بجای چاقوی جراحی برای برش استفاده کرد و یا برای تسریع ترمیم زخمها آنرا بکار گرفت.

نقش لیزر در درمان درد:

لیزر می تواند با کاهش التهاب و اثرات ترمیمی و نفوذ به بافتهای ضایعه دیده درد را کاهش دهد .لیزر می تواند با تحریک نقاط طب سوزنی تاثیرات طب سوزنی را ایجاد نماید.

چرا تاثیر لیز ر ها متفاوت است؟

توان لیزر بسته به میزان انرژی تولید شده و تعداد دیودهای استفاده شده متغیر است.قدرت لیزرهایی که برای درمان درد استفاده می شوند از چند میکرووات تا ۱۵ وات متغیر است .تعداد دیودها و توان لیزر بر قیمت دستگاه و تاثیر گذاری آن موثر است.لذا لیزرهای تک دیودی با قدرت چند میکرووات ارزشی در حدود ۲-۵ میلیون تومان دارد ولی لیزرهای چند دیودی با قدرت چند وات ارزشی بالاتر از۲۰ میلیو ن دارد که هر چه قدرت بیشتر می شود قیمت دستگاه بصورت تساعدی بالا می رود.

لذا تبلیغاتی که برای استفاده از لیزر در کلینیکها می شود یکسان نبوده و بسته به نوع لیزر مورد استفاده و تبحر کاربران تاثیرات متفاوتی از لیزر خواهیم دید.

دانش متخصص و کاربر بر نتیجه درمان بسیار تاثیر گذار است.

با استفاده از لیزر می توان درد های ناحیه کمر، دیسک کمری، آرتروز و دردهای عضلانی، زانو درد ،درد شانه و حتی دردهای ناشی از صدمات ورزشی را درمان نمود.

برچسب ها
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا