علت کج شدن انگشتان دست

 

بسیاری از شرایط می تواند بر روی دست و انگشتان تاثیر بگذارد وباعث بدشکلی آن ها گردد . در این مقاله برخی از موارد  را ارائه می دهیم.

سندرم تونل کارپ فشار روی عصب مدونی ایجاد می کند که باعث درد در مچ دست و انگشت می شود.

این امر می تواند به  حس سوزن سوزن شدن یا ضعف در دست و انگشتان منجر شود. این علائم معمولا در انگشت شست ، انگشت وسط قرار دارد . همچنین می تواند منجر به آتروفی عضلات دست و انگشت شود.

 

سندرم تونل Cubital باعث درد و بد شکلی در انگشت های کوچک می شود.

این افزایش فشار عصب اولنار در آرنج است که در آن عصب تحت اپیکندیل  عبور می کند.

بافت همبند بر روی عصب بعضی اوقات ضعیف می شود، باعث می شود که بیمار بی حسی و احساس مور مور شدن در طول انگشت کوچک و وسط  می شود. فشرده سازی عصب Ulnar زیر آرنج می تواند یک "دست پنجه" ایجاد کند.

استئوآرتریت دیگر دلیل بد شکلی و  درد در مفاصل دست ها است که معمولا بر روی مفصلی بین انگشتی  و انگشت شست تاثیر می گذارد . این یک بیماری مفصلی دژنراتیو است که موجب وخامت تدریجی غضروف مفاصل دست می شود.

آرتریت روماتوئید درد در انگشتان دست و استخوان مچ دست در سمت انگشت های کوچک قرار دارد. التهاب یا تحریک این بیماری باعث درد، تورم، ضعف  می شود، شکل طبیعی و ترمیم مفاصل را از بین می برد.

مفاصل بین انگشت های دست و انگشتان در حال افزایش و حرکت به سمت بالا می گردند  

می توان روماتیسم مفصلی را از اصلی ترین دلیل تغییر شکل در انگشت های دست نام برد.

التهاب استخوانی مفصلی

التهاب استخوانی مفصلی، که ورم مفاصل پیری هم نامیده می‌شود، اغلب ناشی ار وارد آمدن آسیب‌‌های کوچک در طی سال‌هاست و معمولاً مانعی برای ادامه فعالیت‌های عادی نیست، گرچه ممکن است گاه‌گاه ناراحتی ایجاد کند.

اگر دست‌هایتان در جوانی، حدود سی‌سالگی، تغییر شکل داده و دردناک شده است، ممکن است دچار التهاب شبه روماتیسمی مفاصل شده باشید که یک بیماری ناتوان کننده و نیازمند درمان طبی است. مفاصل با رباط‌هائی نگاه داشته شده‌اند، و وقتی مفصل در اثر بیماری پر از مایع شود، این رباط‌ها کشیدگی پیدا می‌کنند. رباط‌ها به‌تدریج فرسوده می‌شوند تا جائی که دیگر نتوانند بندهای انگشتان را ثابت نگاه دارند. در اینجا، انگشتان شروع به انحراف از وضعیت‌ خود می‌کنند که گاهی شدید است.

به‌دلائل نامعلوم، التهاب شبه روماتیسمی مفاصل زنان را بیشتر از مردان گرفتار می‌کند و در سنین بین ۳۵ و ۴۰ شایع‌تر است.

تاندونیت فلکسور (انگشت مشتقه)نوعی درد است که ممکن است در کف دست و همچنین قسمت پایینی انگشت ایجاد شود. این وضعیت بر تاندون های انگشت تاثیر می گذارد و باعث می شود که انگشت  در حالت خم باقی بماند .

تاندون فلکسور ضخیم و تحریک می شود، زیرا آن را از طریق قرقره تاندون عبور می کند و باعث گره زدن ضخیم تاندون می شود.

 

سندروم De Quervain  باعث درد می شود که در قسمت انگشت و  مچ دست بدشکلی ایجاد می کند .درد و تورم بر روی انگشت شست دست  و مچ دست، که ممکن است کارایی انگشت شست را از بین ببرد . التهاب غلاف تونل که دو تاندون را احاطه کرده است که حرکت انگشت شست را کنترل می کند.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا