درمان درد آرتروز شست دست با اوزون تراپی

 

مفاصل انگشت شست به خصوص مفصل کارپومتاکارپ اول اجازه طیف گسترده ای از حرکات را در سه جهت میدهد.این امر باعث افزایش حرکت می شود،با این وجود مفصل در معرض آسیب قرار میگیرد.آرتروز انگشت شست یکی از مشکلات شایع میباشد.به طور معمول،بیماران در قسمت پایینی شست احساس درد میکنند،این درد اغلب به سمت برجستگی شست و مفاصل دیگر کشیده میشود.

اوزون تراپی

گاز اوزون به طرق مختلفی به بدن کمک می‌کند که خودش را بازسازی و ترمیم کند و اختلال مفصلی را برطرف کند. اوزون موجب می‌شود که مواد مغذی لازم که برای بازسازی و ترمیم عضلات و لیگامنت‌ها مورد نیاز هستند، به آن‌ها برسد. این نتایج به علت وجود پنج اثر مختلف اوزون به دست می‌آید:

  • اوزون موجب تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود و بنابراین دیگر هیچ عامل مخربی موجب بروز اختلال در روند بهبودی مفصل نمی‌شود. تفاوتی نمی‌کند که عملکرد سیستم ایمنی بدن شما بیش از حد ضعیف یا بیش از حد قوی باشد، در هر صورت اوزون عملکرد این سیستم را به حالت نرمال باز می‌گرداند.
  • اوزون و اکسیژن تراپی موجب اکسیژن‌رسانی بیشتر به ناحیه آسیب‌دیده می‌شود. این عامل برای تسریع روند بهبودی بسیار حیاتی است.
  • اوزون موجب افزایش جریان خون در ناحیه آسیب‌دیده می‌شود. افزایش جریان خون نیز باعث کاهش التهاب می‌شود.
  • اوزون موجب می‌شود که میتوکوندری سلول‌ها با مقادیر مناسبی از اکسیژن تغذیه شود. معمولا برای تحریک میتوکوندری برای جذب اکسیژن ، ویتامین C تجویز می‌شود، اما اوزون‌تراپی در این زمینه تاثیرات بسیار بیشتری نسبت به مکمل‌های ویتامین C دارد.
  • اوزون همچنین موجب افزایش حضور آنتی‌اکسیدان‌ها در ناحیه آسیب‌دیده می‌شود. این موضوع باعث افزایش قدرت دفاعی بدن در برابر عفونت و التهاب می‌شود.

 

 

برچسب ها درد انگشت
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا