درمان درد جلوی ران با بلاک عصب فمورال

 عصب فمورال حس نواحی جلویی و تا حدودی سطح داخلی ران را تامین می کند.

drCyrusMomenzadeh

drCyrusMomenzadeh

بلاک عصب فمورال برای تشخیص درمان بیماری های این ناحیه استفاده می شود. همچنین در بعضی اعمال جراحی به همراه چند بلاک دیگر برای ایجاد بی حسی موضعی در بیمارانی که تحمل بیهوشی را ندارند کاربرد دارد. از بلاک عصب فمورال به همراه بی حسی موضعی برای تشخیص محل دقیق بیماری های درگیرکننده نواحی عصب دهی شده توسط آن استفاده می شود. اگر تخریب کامل عصب مدنظر پزشک باشد، این بلاک نشان دهنده حداکثر اختلالات حسی  حرکتی ای است که بیمار بعد از تخریب عصب تجربه خواهد کرد. در موارد اورژانسی که بیمار درد حاد دارد، مانند شکستگی های استخوان ران و سوختگی های جلوی ران، از این بلاک برا سکین موقت درد بیمار استفاده می شود تا داروهای مسکن اثر کنند. از این به بلاک به همراه بی حسی موضعی و استروئید ها برای درمان درد های مقاوم که به دلیل التهاب و یا قطع شدگی عصب فمورال ایجاده شده اند و درمان اختلالات عصبی ناشی از دیابت، استفاده می شود. درصورت وجود تومور درگیر کننده عصب فمورال و نارکارآمدی دیگر روش های درمانی، پزشک عصب فمورال را تخریب می کند تا بیمار دردی نداشته باشد.

تزریقات برای بلاک اعصاب عموما به دو صورت انجام می شوند. روش اول استفاده از لندمارک (مشخصات) های سطحی بدن برای پیدا کردن محل تزریق است و روش دوم استفاده از سونوگرافی. در روش لندمارک به دلیل نداشتن دید و آگاهی کامل از جزئیات داخل بدن امکان خطا و عوارض جانبی بالا می باشد که این مشکلات با استفاده از روش سونوگرافی به راحتی حل می شوند.

 

تزریق با کمک دستگاه سونوگرافی:

این روش که در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  انجام می شود بالاترین دقت را در میان روش های تزریق دارد زیرا برای شناسایی ساختار های داخلی بدن و خود مفصل از دستگاه سونوگرافی استفاده می شود. این روش امکان تزریق موثرتر و عوارض جانبی کمتر را به ما می دهد.

 

عوارض جانبی:

دو عرضه اصلی این تزریق تشکیل هماتوم (کیسه ای که داخل آن پر از خون است) و آسیب رساندن نوک سوزن به عصب است. خوشبختانه با استفاده از دستگاه سونوگرافی و دید پزشک به اجزای داخلی بدن احتمال این دو عارضه بسیار پایین است.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا