کاهش درد و التهاب بدن با ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی نوعی از تزریق درمانی است که به منظور استفاده از خواص باورنکردنی مکانیسم های دفاعی بدن طراحی شده است. بدن ما ضد التهاب طبیعی تولید می‌کند که به روند بهبود طبیعی کمک می‌کند. هدف از ارتوکین تراپی استفاده از این ضد التهاب‌ها و هدف گیری مجدد از آن‌ها برای علائم مرتبط با شرایطی مانند آرتروز است.

هدف از این درمان کاهش درد هنگام بهبود عملکرد کلی است. در مبتلایان به آرتروز ، این روش به شما کمک می‌کند تا بیماری خود را به طور مؤثر مدیریت کنید. اگر به دنبال این روش درمانی برای یک آسیب ورزشی هستید ، ممکن است به کاهش چشمگیر زمان بهبودی شما کمک کند. قبل از انجام ارتوکین درمانی ، ابتدا باید شرایط شما مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا شما فرد مناسبی برای انجام این روش درمانی هستید یا خیر.

مزایای ارتوکین تراپی

مزایای ارتوکین تراپی عبارت است از:

  • 100٪ ایمن از سلول‌های درمانی طبیعی خود شما استفاده می‌شود
  • درمان غیر جراحی
  • کمک می‌کند تا عملکردهای مفصل سالم را بازیابی کنید
  • به حفظ و محافظت از غضروف‌های سالم کمک می‌کند
  • برای استفاده در تمام مفاصل بدن به صورت ایمن طراحی شده است
  • درد را کاهش می‌دهد
  • تحرک را افزایش می‌دهد
  • محدودیت حرکتی یا فعالیتی در طول درمان وجود ندارد

ارتوکین تراپی چگونه عمل می‌کند؟

این روند شامل خون گیری از بیماران و آماده سازی خون است به طوری که پروتئین‌های ضد التهابی و فاکتورهای رشد (سرم خون) در مفاصل یا تاندون‌ها و سایر بافت‌های نرم تزریق می‌شوند. این کار ممکن است به کاهش درد و افزایش عملکرد آن‌ها منجر شود و ممکن است در ارتقاء بهبود طبیعی نقش داشته باشد.

ارتوکین تراپی به صورت عمده در معالجه استئوآرتریت و به ویژه استئوآرتریت زانو مورد استفاده قرار می‌گیرد. درمان در درجه اول بر نقش اینترلوکین1 (IL1) تمرکز دارد. اینترلوکین 1 با اتصال به گیرنده‌های "سیتوکین" خاصی در میانجیگری التهاب نقش دارد. با اتصال به این گیرنده‌ها ، IL1 باعث آغاز شدن روند التهاب می‌شود. سپس با پیشرفت این روند ، IL1 و سایر عوامل درگیر در روند التهاب می‌توانند منجر به تخریب بیشتر مفصل شوند. این کار ممکن است به آرتروز و درد مفاصل منجر شود.

 ارتوکین تراپی یک آنتاگونیست IL-1 را آزاد می‌کند ، که از اتصال IL1 به گیرنده‌ها جلوگیری می‌کند و این امر باعث ایجاد محدودیت در روند التهابی می‌شود. در عین حال ، ممکن است فاکتورهای رشد را در منطقه آزاد کند تا تخریب بافت‌های محلی به حداقل برسد (به عنوان مثال غضروف مفصل) و در واقع ممکن است باعث بهبودی و ترمیم این بافت‌ها شود.

چندین مطالعه اخیر انجام شده است که از استفاده از ارتوکین تراپی حمایت می‌کنند. به ویژه ، برای استفاده در آرتروز مفصلی این روش بسیار مناسب بوده است.

برای کسانی که با نوع دیگری از روش تزریق خون به نام پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی (PRP) آشنا هستند ، ارتوکین همانند PRP است زیرا از خون خود شما استفاده می‌شود. با این حال، آماده سازی هر دو روش با هم متفاوت است. ارتوکین در مقایسه با PRP توانایی افزایش تعداد فاکتورهای رشد در هر روش را دارد و همچنین این مزیت را دارد که IL-1 را مسدود کرده و بنابراین پاسخ التهابی را کاهش می‌دهد.

بنابراین از ارتوکین بیشتر در مشکلات مفصلی مانند استئوآرتریت ها استفاده می‌شود که بیشتر یک ماده التهابی دارند.

کاربردهای ارتوکین تراپی

علائم مربوط به استفاده از ارتوكین:

  • آرتروز مفصل زانو ، لگن ، شانه ، آرنج و مچ پا
  • آسیب دیدگی غضروف مفصلی
  • سیاتیک
  • پارگی ضربه‌ای عضلات
  • تغییرات پاتولوژیک تاندون‌ها و رباط‌ها
  • سایر شرایط التهابی و شرایط ناشی از آسیب ترومایی

 استئوآرتریت

استئوآرتریت به عنوان یک بیماری بسیار دردناک غضروف مفصلی ، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. علاوه بر عوامل اصلی این بیماری ، مستعد شدن مادرزادی ، چاقی ، آسیب‌های مختلف و صدمات ورزشی اغلب باعث بار اضافی بر روی مفاصل می‌شود. بسیاری از مردم از این بیماری رنج می‌برند و نزدیک به 80٪ افراد مسن تر از 55 سال با اشعه X آسیب غضروف را نشان می‌دهند. علائم معمول شامل درد مفاصل و محدود بودن حرکت در مفاصل است.

ارتوپدی مولکولی با جزئیات بسیار زیادی در مورد فرآیندهای بیولوژیکی در مفاصل آسیب دیده مورد مطالعه قرار گرفته و دریافته است که یکی از بزرگترین "عوامل" ایجاد کننده این حالت، یک پروتئین ساده به نام Interleukin-1 (IL-1) است. مفاصل مبتلا به استئوآرتریت غلظت پروتئین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و باعث آسیب بیشتر غضروف و از بین رفتن عملکرد تدریجی مفصل می‌شود.

سیستم درمانی ارتوکین - کمک می‌کند تا از غضروف محافظت کنید

آنتاگونیست فاکتور التهابی بیولوژیکی اینترلوکین 1 (IL-1) برای درمان طبیعی و غیرتهاجمی آرتروز ایده آل است. این پروتئین طبیعی که با نام آنتاگونیست گیرنده اینترلوکین 1 (IL-1ra) نامیده می‌شود. این ماده از واکنش تهاجمی IL-1 جلوگیری می‌کند و با کاهش التهاب و تورم در مفصل آسیب دیده ، درد را کاهش می‌دهد و در محافظت از بافت غضروف مفصلی موثر است.

درمان با اورتوکین دارای تمام مزایا و تأثیرات درمانی ذکر شده در بالا است. پروتئین محافظ ، IL-1ra یک جزء طبیعی خون شما است. مقدار آن به همراه سایر پروتئین‌های محافظ در روند استفاده در سرم خون غنی شده افزایش می‌یابد، که اساس سیستم درمانی ارتوکین را تشکیل می‌دهد ، که سپس در مفصل آسیب دیده به شکل تزریقی اعمال می‌شود.

 مطالعات بی شماری تأیید کرده‌اند که سرم خون غنی شده ارتوکین در کاهش درد مفاصل و افزایش تحرک مفصل مؤثر است. در این روش روند بدتر شدن غضروف در اثر بیماری استئوآرتریت مفاصل، کندتر می‌شود.

ارتوکین، سرم اتوولوگ برای درمان درد در ناحیه کمر

کمردرد یک دلیل بسیار رایج برای مراجعه به پزشک است. شایع ترین علت ایجاد اختلال در بیماران موقعیت دیسک های بین مهره ای است که در بین مهره ها قرار دارد. جا به جایی دیسک ها منجر به فشار بر روی بافت عصبی و در نتیجه التهاب و درد می‌شود. با کاهش التهاب و کاهش تخریب بافت عصبی آسیب دیده در التهاب نخاع ، از روش ارتوکین درمانی با موفقیت برای حل مشکلات فوق استفاده شد. روش درمانی ارتوکین کاملاً طبیعی است ، و از خون خود بیمار گرفته می‌شود و از نظر بالینی یک روش اثبات شده است.

چه مواردی تعیین می‌کنند که آیا شما یك كاندیدای مناسب برای استفاده از ارتوکین هستید یا خیر

برای ارزیابی مناسب بودن شما برای انجام این نوع درمان ، از شما خواسته می‌شود با پزشک ملاقات کنید. اگر شما آرتروز دارید که خفیف تا متوسط است و می‌خواهید از جراحی خودداری کنید ، ممکن است کاندید مناسبی برای این روش باشید. همچنین اگر یک تاندونیت مزمن یا پارگی رباط مزمن دارید که تمام اشکال دیگر درمانی برای آن موثر و مناسب نبوده‌اند، ممکن است کاندیدای انجام این روش شوید.

نحوه انجام ارتوکین تراپی

خون مستقیماً از ورید شما گرفته و در یک ویال مخصوص به نام EOT ریخته می‌شود. دانه‌های شیشه‌ای مخصوص و فرموله شده در داخل ویال به سلول‌های خونی "می‌چسبند" و باعث تقویت رشد پروتئین محافظ موجود در آن می‌شوند.

سپس ویال ها در انکوباتور با دمای 37 درجه سانتی‌گراد ذخیره می‌شوند ، که بیانگر شرایط بهینه برای سنتز با کیفیت بالا پروتئین‌های محافظ است. سپس از سانتریفیوژ استفاده می‌شود ، سلول‌های خونی از مایع غنی شده سرم جدا می‌شوند و سرم جدا شده حاوی غلظت بالایی از پروتئین‌های محافظ هستند و سپس برای استفاده‌های بعدی نگهداری می‌شوند. سرانجام بیمار 5-6 تزریق سرم دریافت می‌کند ، که به علائم بیماری بستگی دارد ، و این تزریقات 1-2 بار در هفته ، به مفصل بیمار یا منطقه دیگر بدن او تزریق می‌شود.

خطرات درمانی موجود در روش ارتوکین چیست؟

خطرات مرتبط با هر نوع تزریق به مفصل از جمله خطر عفونت، در این روش نیز وجود دارد.

کارهای بعدی که باید بعد از تزریق ارتوکین انجام دهیم

پزشکان بر پروتکل‌های دقیق و برنامه‌های توان‌بخشی که توسط یک هماهنگ کننده توان‌بخشی سازماندهی شده‌اند نظارت می‌کنند تا حداکثر پاسخ شما به درمان حاصل شده باشد. پزشکان برای بهینه سازی بهبودی شما از یک مسیر خاص بعد از تزریق پیروی می‌کنند و از بهترین نتیجه ممکن از این نوع درمان اطمینان حاصل می‌کنند. فیزیوتراپی همچنین عوامل بالقوه قبلی موجود را که ممکن است در درجه اول به مشکل شما کمک کرده باشند را ارزیابی می‌کنند و به دنبال تصحیح این موارد خواهند بود.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا