درمان آرتروز زانو و زانو درد با روش ویسکومپلنتاسیون

برخی از افرادی که درد مداوم در زانوهای خود دارند، به بیماری به نام آرتروز مبتلا هستند. بر خلاف درد و التهاب موقتی که در اثر پاسخ بیش فعال سیستم ایمنی در مفصل ایجاد می شود، استئوآرتریت یک بیماری مفصلی است که بیشتر غضروف ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در آرتروز، لایه سطحی غضروف شکسته و فرسوده می شود. علاوه بر این مشکل، مایع سینوویال در زانو توانایی خود را برای روان کردن مفصل از دست می دهد. این ترکیب باعث درد و سفتی، محدودیت حرکت مفاصل و مقداری التهاب در زانوهای شما می شود.

برای انجام ویسکوپپلنتیشن برای درمان آرتریت زانو همین امروز با کلیینک درد پروفسور سیروس مومن زاده تماس بگیرید.

درمان آرتروز زانو

ویسکومپلنتاسیون چیست؟

با گذشت زمان، چه به دلیل افزایش سن یا تأثیرات مکرر فعالیت های روزانه، غضروف و روان کننده های طبیعی در زانوها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد  که بر توانایی زانوها برای عمل به عنوان "جاذب ضربه" طبیعی تأثیر می گذارد و منجر به آرتریت دردناک می شود. در موارد شدید، ممکن است تماس استخوان به استخوان وجود داشته باشد، اما حتی در مراحل اولیه بدتر شدن، از دست دادن مایع مفصلی می تواند باعث درد و تورم قابل توجهی شود.

هنگامی که سایر درمان‌ها مانند مسکن‌های بدون نسخه و تجویزی، فیزیوتراپی و تزریق استروئید ناموفق بوده یا دیگر مؤثر نیستند، مکمل ویسکوز زانو می‌تواند درد و سفتی زانو را برای چندین ماه کاهش دهد. ویسکومپلنتیشن به عنوان تزریق اسید هیالورونیک نیز شناخته می شود، روشی که مایع روان کننده معمولی مفصل را دوباره پر می کند.

تزریق اسید هیالورونیک

ویسکومپلنتیشن که تزریق اسید هیالورونیک نیز نامیده می‌شود، زمانی استفاده می‌شود که درمان‌های دیگر مانند مسکن‌های بدون نسخه و تجویزی، فیزیوتراپی و تزریق استروئید ناموفق بوده یا دیگر مؤثر نیستند.

مراحل انجام ویسکومپلنتاسیون توسط متخصص درد

متخصص درد یک ماده مصنوعی را که شبیه مایع مفصلی بدن است به مفصل زانو تزریق خواهد کرد. بسته به اندیکاسیون و داروی انتخاب شده، تزریق ممکن است از یک دوره  تا تزریق مکرر یک بار در هفته برای سه تا پنج هفته متوالی متفاوت باشد. به شما دستور داده می شود تا دو روز اول پس از هر تزریق، آن را استراحت کنید، اما می توانید پس از آن به فعالیت های عادی خود ادامه دهید.

این رژیم با تحمل خوب می‌تواند باعث تسکین درد زانو شود که ممکن است نیاز به سایر گزینه‌های جراحی تهاجمی‌تر را به تاخیر بیندازد.

مزایای ویسکومپلنتاسیون

  • پس از اتمام دور اولیه درمان، بسیاری از بیماران تسکین درد و کاهش سفتی را گزارش می کنند که ممکن است تا شش ماه طول  بکشد. برخی از افراد حتی پس از اولین تزریق خود کاملا تسکین می یابند.
  • بسیاری از بیماران متوجه می شوند که می توانند استفاده از سایر داروهای مسکن را قطع کنند.
  • هنگامی که برای درمان زوال زودرس زانو استفاده می شود، این روش کم تهاجمی می تواند به جلوگیری از آسیب اضافی به مفصل زانو کمک کند.

موارد کاربرد ویسکومپلنتاسیون

  • آرتروز زانو


همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا