کمردرد قفسه سینه و درمان غیر جراحی آن

ستون فقرات قفسه سینه یا قسمت میانی کمر نسبت به گردن یا کمر کمتر مستعد آسیب است، اما همچنان می تواند منبع درد باشد.

ناحیه قفسه سینه توسط ستون فقرات قفسه سینه تعریف می شود که از بدنه های مهره ای تشکیل شده است که دنده هایی با آنها مرتبط است. این مهره ها از T1 تا T12 شماره گذاری می شوند. ستون فقرات قفسه سینه از پایه گردن شروع می شود. پایین ترین مهره ستون فقرات قفسه سینه، T12، در زیر قفسه سینه به اولین مهره ستون فقرات کمری به نام L1 متصل می شود.

نیمه بالایی ستون فقرات قفسه سینه بسیار کمتر از بخش تحتانی تحرک دارد و باعث می شود فتق دیسک در قسمت فوقانی ستون فقرات قفسه سینه نادر باشد. حدود 75 درصد از فتق های دیسک قفسه سینه از T8 تا T12 رخ می دهد که اکثر آنها T11 و T12 را تحت تاثیر قرار می دهند.

کمردرد می تواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود. برخی از منابع درد وسط کمر عبارتند از:

شکستگی مهره های بدن، آرتریت مفصل فاست، فتق دیسک، بیماری دژنراتیو دیسک، اسکولیوز و اسپاسم عضلانی.

گاهی اوقات بیماران ممکن است درد بین کتف یا تیغه شانه را گزارش کنند. این می تواند به دلایل زیادی باشد، اما ممکن است شامل یک تنظیم ارگونومیک ضعیف محل کار باشد که منجر به وضعیت نامناسبی می شود که ماهیچه ها و مفاصل قسمت بالایی پشت را تشدید می کند.

علائم کمردرد قفسه سینه

علائم درد قفسه سینه یا کمردرد می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً شبیه درد گردن یا کمر است. بیماران ممکن است درد خود را به صورت درد شدید، تیراندازی، عمیق و دردناک توصیف کنند که با چرخش و فعالیت بدتر می شود. بیماران ممکن است درد شدیدی را که بین کتف آنها وجود دارد یا دردی که از وسط پشت آنها به سمت بیرون در امتداد دنده ها تا شکم منتشر می شود تأیید کنند. بیماران همچنین ممکن است درد کانونی تیز را گزارش کنند که در ناحیه خاصی از وسط کمر آنها جدا شده است.

درمان های کمردرد قفسه سینه

تشخیص منبع درد وسط کمر اولین قدم در مدیریت ناراحتی و بهبود تحرک ستون فقرات قفسه سینه است. پزشک شما می‌توانند آسیب دیسک مهره‌ای یا ستون فقرات، فشردگی عصب یا مشکلات مفصل فاست یا اسپاسم عضلانی را که ممکن است در کمردرد شما نقش داشته باشد، شناسایی کنند.

گزینه های درمانی بر اساس منبع درد شما متفاوت خواهد بود. ما چندین گزینه درمانی برای ستون فقرات قفسه سینه ارائه می دهیم که شامل تزریق اپیدورال یا کورتیزون، تزریق مفصل فاست، تزریق نقطه ماشه ای یا حتی درمان های فرسایش رادیوفرکوئنسی در صورت نیاز است.

برای کسانی که به دنبال اجتناب از استروئیدها هستند، روش های پزشکی احیا کننده ممکن است راه حل جدیدی ارائه دهد. با استفاده از ترکیبی از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، لیزات پلاکتی و کنسانتره مغز استخوان حاوی سلول‌های بنیادی، می‌توانیم بافت آسیب‌دیده را التیام بخشیم و درد را بدون نیاز به جراحی بهبود بخشیم. این سلول های شفابخش مستقیماً به ساختارهای آسیب دیده تزریق می شوند تا بهبودی را بهبود بخشند. اکثر بیماران بهبود چشمگیری در درد و عملکرد پس از این روش ها با حداقل زمان استراحت را گزارش می کنند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا