درمان میگرن توسط متخصص درد پروفسور سیروس مومن زاده

درمان میگرن توسط متخصص درد پروفسور سیروس مومن زاده


شایعترین علت درد مزمن در دنیا سردرد است. یکی از پیشرفتهای بسیار شدید در درمان سردرد، بلوک اعصاب اکسی پیتال است و بسیاری از بیماران که با این روش درمان شده اند بسیار راضی بوده اند و می گویند حال، زندگی جدیدی را تجربه می کنند.

متخصص درد از دلایل انواع مختلف سردرد مانند سردرد خوشه ای یا کلاستر، میگرن، سردرد عصبی یا تنش و سردرهای با منشاء گردن، التهاب اعصاب پس سر یا اکسی پیتال و بافتهای اطراف آن است.

حال اگر به روشی بتوانیم این التهاب را برطرف کنیم سردرد درمان می شود.در روش درمانی که برای درمان سردرد در کلینیکهای سرپایی و مطب به راحتی انجام می شود پس از استریل کردن پوست ناحیه پشت سر و علامت گذاری محل دقیق اعصاب اکسی پیتال در هر طرف سر دو نقطه علامت گذاری می شود و در مجموع چهار تزریق کوچک در پس سر انجام می شود که با این تزریقات ، بیمار احساس می کند سردرد به کلی برطرف شده یا اینکه بسیار کم شده است.

داروی تزریق شده مخلوطی از یک داروی ضدالتهاب و یک بی حس کننده موضعی است ، داروی بی حس کننده موضعی دارای اثر بسیار سریع است که همانطور که اشاره شد پس از تزریق به سرعت عمل می کند ولی جزء ضدالتهاب از روز دوم یا سوم اثر می کند که کاهش سردرد به دلیل آن بسیار طولانی تر خواهد بود. لازم به یادآوری است بعد از تزریق ، فرد قادر خواهد بود به کارهای روزمره خود برسد و سرکار برود و فعالیتهای عادی خود را داشته باشد.

اگر سردرد دو مرتبه شروع شود بیمار به تزریقات بعدی احتیاج دارد و معمولا به فاصله یک تا دو هفته تزریق دوم و سپس تزریق سوم انجام می شود. در کل باید گفت این کار بسیار ایمن است و عوارض جدی ندارد. در مجموع بطور خلاصه باید اذعان کرد با اینکه در مورد میگرن، ناشناخته های علمی هنوز زیاد هستند ولی بلوک اعصاب اکس پیتال، پنجره ای به سوی درمان باز کرده است و در درصد زیادی از بیماران شاهد برطرف شدن سردرد یا حداقل کاهش جدی و فراوان سردرد هستیم.

داروهایی که برای درمان یا پیشگیری از میگرن بکار می روند بالطبع دارای عوارض هستند و بدن نسبت به بسیار از داروها از جمله مسکن ها مقاومت پیدا می کند و مجبور به افزایش دوز و مقدار دارو هستیم که با این کار عوارض کلیوی ، کبدی و… به وجود می آید. لذا منطقی است که بلوک اعصاب اکسی پیتال نیز در مراحل درمانی به عنوان یک انتخاب در نظر گرفته شود.



آدرس:تهران،خیابان مطهری،تقاطع سهروردی شمالی،ضلع شمال شرقی تقاطع،پلاک۲۷۳،طبقه‌ی اول،واحد۶
شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵/۳۰ تا ۱۸ عصر
سه‌شنبه و پنج‌شنبه ساعت ۹ صبح
تلفن
۰۲۱-۸۸۴۶۰۶۰۵
۰۲۱-۸۸۴۴۹۳۳۵

برچسب ها کوتاه آموزشی
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا