درمان آرتروز زانو با ازن تراپی

 

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد با آن مواجه باشند زانو درد می باشد. زانو درد از جمله درد هایی می باشد که انجام فعالیت های روزمره فرد را دچار مشکل می سازد و فرد دچار کم تحرکی خواهد شد.

 

ازن تراپی

ازن تراپی یا ازن درمانی شیوه ای نوین می باشد که توسط تزریق گاز ازن با غلظت های مختلف انجام می شود. میزان غلظت گاز و همچنین تعداد جلسات درمانی بسته به شرایط هر فرد متغیر می باشد و پس از بررسی در جلسه اول توسط پزشک مشخص خواهد شد.

 

مزایای ازن تراپی

* ازن تراپی هیچگونه عوارض جانبی نخواهد داشت.

* ازن تراپی با کمترین درد و به راحتی قابل انجام است.

* به دلیل تزریق گاز به محل مورد درمان ، گاز ازن به طور یکنواخت در همه نواحی پخش خواهد شد و این موجب درمان تدریجی می شود.

 

نتیجه درمان ازن تراپی

همانطور که گفته شد میزان غلظت گاز و همچنین تعداد جلسات درمانی ازن تراپی بسته به شرایط هر فرد و با توجه به میزان ساییدگی و سطح آسیب زانو ، متغیر می باشد. به عنوان مثال ممکن است یک نفر بعد از دو جلسه درمان شود ولی برخی از افراد نیاز به جلسات بیشتر درمانی خواهند داشت.

به طور کلی تعداد جلسات و همچنین میزان غلظت گاز ازن ، بعد از جلسه اول درمان و بررسی و معاینات توسط پزشک طب فیزیکی مشخص خواهد شد.

 

دلایل درد زانو:

1. ضربات

2. شکستگی ها

3. ضعف عضلات

4. پوکی استخوان

5. فشار ناشی از وزن

6. تخریب غضروف ها

7. ساییدگی های مفصلی

8. مشکلات ناحیه کشکک

9. کشیدگی و آسیب لیگامان و تاندون ها

10. تخریب مفاصل در بیماران مبتلابه آرتریت

 

درمان آرتروز زانو:

اغلب به منظور درمان آرتروز مفاصل از دارو های ضد التهابی خوراکی ، تزریق در مفصل و در موارد خیلی حاد از جراحی تعویض مفصل استفاده می گردد.

برای تزریق ، از کورتون ، ژل های اسیدی هیالورنیک ، پی آر پی و ازن تراپی استفاده می شود.

 

درمان آرتروز زانو با ازن تراپی:

به تزریق داخل مفصلی گاز ازن ، ازن تراپی یا ازن درمانی گفته می شود.

چنانچه پیشرفت بیماری تا حدی نباشد که زانو نیاز به جراحی داشته باشد ، تزریق ازن یا ازن تراپی با هدف ضد التهابی ، ضد درد و همچنین ترمیم انجام می شود. تزریق ازن ، موجب فعال کردن سیستم بازسازی داخل مفصل خواهد شد و روند بهبودی در این روش بسیار بالا می باشد.

نکته مهمی که ازن تراپی زانو را از سایر روش های درمانی متمایز می کند ، عوارض بسیار کم این درمان نسبت به سایر روش ها می باشد.

 

ترمیم و درد بافت آسیب دیده با اوزون تراپی زانو

گاز اوزون یک مولکول O2 با اکسیژن اضافی متصل به آن است که O3 ایجاد می کند. مولکول اکسیژن اضافی چیزی است که باعث ایجاد اوزون سوپرشارژ شده میشود و آن دهنده تمام خواص درمانی قابل توجه میباشد . استفاده از ازون برای درمان بیماری های مختلف پزشکی برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ در آلمان توسعه داده شد و به تدریج در آمریکا بیش از ۲۵ سال گذشته گسترش یافت .

اوزون تراپی می تواند برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، هپاتیت مزمن، تب خال، خستگی مزمن، بیماری لایم، دژنراسیون ماکولا، کولیت ، بیماری کرون و همچنین موضوع این بحث، سندرم های درد مزمن عضلانی-اسکلتی مانند التهاب تاندون، بورسیت، ورم مفاصل و دیگر بیماری های مزمن استفاده می شود.

اکثر مردم فکر میکنند اوزون یک آلاینده هواییست که ما نفس میکشیم که سمی بوده و یک محصول جانبی از احتراق موتورهای داخلی خودرو ماست . هنگام استنشاق، اوزون با توجه به اثرات اکسیداسیون آن تحریک کننده راه های هوایی است. با این حال، هنگامی که ازون به بدن تزریق میشود اثرات قابل ملاحظه ای در تحریک فرآیندهای بهبودی و تسکین درد مزمن دارد .

ازون به طور طبیعی در بدن یافت میشود. سلول های سفید خون آن را به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی بدن تولید میکنند . درمان خود بخودی ، که در آن خون خود فرد در معرض ازون قرار گرفته سپس تزریق دوباره صورت میگیرد.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا