درمان درد آرتروز آرنج با لیزر

علائم آرتروز آرنج

از جمله علائم اولیه‌ی آرتروز آرنج می‌توان به درد، گرفتگی و تورم در اطراف این مفصل اشاره کرد. بیمار متوجه می‌شود که خم و راست کردن آرنج روز به روز برای او دشوارتر شده و چرخاندن ساعد دست نیز دردناک می‌شود.

از علائم دیگر این عارضه می‌تواند به قفل شدن و گیرکردن آرنج در اثر وجود اجسام شناور درون مفصل اشاره کرد. در ابتدا بسیاری از بیماران به هنگام بلند کردن اجسام و یا داشتن تحرکات شدید احساس درد می‌کنند.در مراحل پیشرفته‌تر بیماری ممکن است درد آرنج در شب و یا در روز به هنگام استراحت کردن افزایش یابد. در برخی از موارد ممکن است فرد در آرنج خود احساس ضعف و ناپایداری نیز داشته باشد.

لیزر درمانی

لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریک با طول موج مشخص ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد.

اثرات لیزر

اثر ضد التهاب: نور لیزر باعث تاخیر خون شاهرگی شده و همچنین دستگاه لنف را تحریک به فعالیت بیشتر می کند (مایعات مناطق متورم را خالی می کند). بنابراین باعث اِدِم و در نتیجه درد کم تر می شود.

ضد درد (اثر مسکن). اثر لیزر درمانی آرنج بر روی سلول های عصبی جلوی انتقال پیام درد به مغز را گرفته و حساسیت عصب را کم تر می کند.

تسریع فرایند ترمیم بافت و رشد سلولی. لیزر تراپی پر توان با نفوذ عمیق در بافت، باعث سرعت بخشیدن به تولید مثل و رشد سلولی می شود. هنگامی که سلول های تاندون ها، استخوان ها، رباط ها و ماهیچه ها در معرض اشعه ی لیزر قرار بگیرند، تولید مثل و ترمیم آن ها سریع تر خواهد شد.

بهبودی عملکرد اعصاب: بهبودی کند عملکرد اعصاب در بافت آسیب دیده، می تواند باعث بی حسی یا اختلال در عملکرد اندام های مختلف شود، لیزر به فرایند وصل شدن دوباره ی اعصاب شتاب داده و و دامنه ی پتانسیل عمل را به جهت بهینه سازی فعالیت عضلات، افزایش می دهد.

ترمیم سریع تر زخم ها: لیزر درمانی پر توان تولید فیبروبلاست (واحد های سازنده ی کلاژن که در ترمیم زخم مورد نیازند) را تحریک می کند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا