فقط 10 دقیقه درمان برای رهایی از کمر درد مزمن

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیش از 80 درصد از افرادی که کمردرد مزمن دارند و یک بار و 10 دقیقه درمان رادیوفرکانسی پالس دریافت کرده اند، حداقل یک سال بدون درد بودند و به فعالیت روزمره خود ادامه دادند.

محققان می گویند که پالس رادیوتراپی با هدایت CT می تواند به کاهش کمردرد مزمن کمک کند.

درمان های جدید و با حداقل تهاجم در 80 نفر با کمردرد مزمن به مدت حداقل 3 ماه به دلیل فتق دیسک بین مهره ای مورد آزمایش قرار گرفتند.

فتق دیسک، که به آن "لغزش" یا "پارگی" دیسک نیز گفته می شود، زمانی رخ می دهد که دیسک های بین مهره ‌ای ستون فقرات بیرون زده یا "فتق" می کنند. این امر می تواند اعصاب نخاعی را فشار داده و باعث درد شود، به ویژه در قسمت پایین کمراحساس شود.

دکتر الساندرو ناپولی، سرپرست تیم تحقیق، از دانشگاه ساپینزا رم در ایتالیا می گوید: "ریشه عصبی یک ساختار حساس است که وقتی فشار می آید ملتهب می شود و باعث درد می شود."

"بدن با انقباض ماهیچه ای واکنش نشان می دهد که باعث کاهش فاصله بین مهره ها می شود و یک چرخه معیوب ایجاد می شود."

برای 90 درصد افرادی که به دلیل فتق دیسک کمر درد دارند، علائم در عرض 6 هفته از بین می روند. اما برای 10 درصد باقیمانده، بعید است که درمانهای دارویی فعلی به تنهایی درد را کاهش دهد. در موارد شدید، جراحی برای کاهش فشار عصبی بهترین گزینه است.

'نتایج فوق العاده  پالس رادیوتراپی'

درمان جدید شامل استفاده از سونوگرافی (CT) برای هدایت سوزن به ناحیه فتق دیسک و ریشه عصبی بیمار است.  در مرحله بعد، یک پروب به داخل سوزن وارد می شود. به مدت 10 دقیقه، پزشک پالس های انرژی الکتریکی را به منطقه آسیب دیده می تاباند.

دکتر ناپولی توضیح می دهد:  "به دنبال این درمان، التهاب و درد از بین می رود". با شل شدن ماهیچه ها، فاصله بین مهره ها برمی گردد."

در طول 3 سال، محققان این روش را روی 80 نفر مبتلا به کمردرد مزمن ناشی از فتق دیسک آزمایش کردند. بیماران حداقل 3 ماه درد را تجربه کرده بودند و به دارو یا ورزش بدنشان پاسخی نداده بود.

پس از انجام تنها یک جلسه از روش پالس رادیوتراپی هدایت شده توسط CT ، 90 درصد از شرکت کنندگان در عرض یک ماه بدون درد بودند و 81 درصد از این افراد پس از 1 سال بدون درد باقی ماندند.

" نتایج فوق العاده بوده است.  بیماران از درد رهایی یافته و فعالیتهای عادی خود را در عرض یک روز از سر گرفته اند. "

محققان خاطرنشان می کنند که شش نفر از شرکت کنندگان نیاز به درمان دوم داشتند و آنها "پاسخ دهندگان جزئی" محسوب می شدند.

به گفته دانشمندان، 90 درصد از افراد قادر به اجتناب از جراحی بودند و هیچ یک از افراد عوارض جانبی نداشتند.

بر اساس یافته های خود، دکتر ناپولی و تیمش معتقدند که تکنیک رادیوفرکانسی پالس هدایت شده توسط CT آنها می تواند یک گزینه درمانی بسیار موثر و کم تهاجم برای افراد مبتلا به کمردرد ارائه دهد.

دکتر ناپولی نتیجه می گیرد: "فن آوری های در حال توسعه مانند این درمان به تعداد قابل توجهی از بیماران کمک کند تا از جراحی اجتناب کنند."


 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا