5 بیماری رایج که از طریق جراحی ستون فقرات با لیزر قابل درمان است

به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی و پزشکی، پزشکان اکنون می‌توانند تعدادی از بیماری‌های شایع کمر و گردن را با جراحی لیزری ستون فقرات درمان کنند، که اغلب دردناک‌تر و سریع‌تر از جراحی ستون فقرات باز سنتی بهبود می‌یابد.

جراحی ستون فقرات با لیزر یا جراحی کم تهاجمی ستون فقرات (MISS)، بدون ایجاد یک برش طولانی 5 تا 6 اینچی بر روی کمر انجام می شود که قبلاً در جراحی کمر رایج بود. طبق گفته آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، این روش هنوز هم به عنوان آخرین نتیجه محفوظ است، اما زمانی که سایر درمان‌های غیرجراحی، مانند فیزیوتراپی و تزریق‌های اپیدورال، درد و ناراحتی در پشت یا گردن شما را کاهش نداده‌اند.

اگر پزشک می تواند محل دقیق یا منبع درد شما را مشخص کند، می تواند از یک روش لیزری کم تهاجمی برای رفع مشکل استفاده کند. در طول جراحی، پزشک با ایجاد برش های کوچک با استفاده از ابزارهای تخصصی، به ستون فقرات شما دسترسی خواهد داشت. یکی از مزایای اصلی جراحی ستون فقرات با لیزر این است که می توان آن را به عنوان یک روش سرپایی و بدون اقامت طولانی در بیمارستان انجام داد.

چه شرایطی قابل درمان است؟

MISS با استفاده از لیزر ممکن است پاسخ مناسبی برای تعدادی از مشکلات دژنراتیو و سایر مواردی باشد که بر گردن یا کمر شما تأثیر می گذارد و باعث درد شما می شود. در اینجا پنج بیماری رایج وجود دارد که می توان آنها را با یک روش کم تهاجمی درمان کرد:

1. تومورهای نخاعی

به گفته کلینیک مایو، تومور طناب نخاعی، تومور داخل دورال نیز نامیده می شود، تومور طناب نخاعی رشدی است که در استخوان های ستون فقرات یا در کانال نخاعی شما ایجاد می شود. آنها را می توان به عنوان یکی از سه نوع مختلف تومور طبقه بندی کرد، بر اساس جایی که در ارتباط با غشای محافظ نخاع شما رخ می دهد یا اینکه از سایر مناطق بدن شما به مهره ها متاستاز داده است.

2. عصب فشرده

زمانی که اعصاب فشار زیادی از بافت‌های اطراف از جمله تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، غضروف‌ها و استخوان‌ها دریافت می‌کنند، اعصاب فشرده می‌توانند در هر جایی از بدن شما ایجاد شوند. فشار، عملکرد عصب را مختل می کند و باعث بی حسی، درد یا گزگز می شود.

3. فتق دیسک

دیسک‌های لغزش یا پارگی نیز نامیده می‌شوند، فتق دیسک شرایط بسیار رایجی است که زمانی رخ می‌دهد که هسته نرم و ژل‌مانند دیسک ستون فقرات از طریق پارگی یا پارگی در حلقه یا لایه بیرونی سخت به داخل کانال نخاعی فشار می‌آورد. هنگامی که ماده داخلی دیسک می ریزد، می تواند باعث درد ناتوان کننده شود. فتق دیسک بیشتر در ناحیه کمر دیده می شود.

4. تنگی نخاع

تنگی ستون فقرات، که بیشتر در گردن یا کمر دیده می شود، زمانی است که فضاهای ستون فقرات شما باریک می شود و به اعصاب در سراسر ستون فقرات شما فشار وارد می کند. دو نوع اصلی تنگی نخاعی عبارتند از تنگی دهانه رحم که در ستون فقرات در گردن شما رخ می دهد و تنگی کمر که در ستون فقرات در قسمت پایین کمر شما رخ می دهد.

5. سیاتیک

سیاتیک عارضه ای است که اغلب به دلیل فتق دیسک، تنگی نخاع یا خار استخوان در ستون فقرات ایجاد می شود. هنگامی که این شرایط ستون فقرات رخ می دهد، می تواند به عصب سیاتیک شما فشار وارد کند و منجر به درد شدید و تیراندازی در امتداد آن عصب شود، که از قسمت پایین کمر تا باسن و باسن شما و به سمت پشت ران شما می رود.

مزایای جراحی ستون فقرات با لیزر چیست؟

در جراحی ستون فقرات با لیزر، خطر عفونت، از دست دادن خون و آسیب احتمالی به عضلات پشت و بافت نرم نسبت به جراحی باز سنتی کمتر است. از آنجایی که این روش کمتر تهاجمی است، زمان بستری در بیمارستان و به طور کلی زمان بهبودی شما باید کوتاه‌تر باشد. علاوه بر این، جراحان به طور مداوم در حال توسعه تکنیک های مورد استفاده برای جراحی کم تهاجمی ستون فقرات برای درمان بیماران با دقت بیشتر و عوارض کمتر هستند.

برای اطلاع از اینکه آیا کمردرد یا گردن درد شما با جراحی لیزری ستون فقرات قابل درمان است یا خیر، با پروفسور سیروس مومن زاده از طریق اپلیکیشن TeleVisit در تماس بگیرید. 

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا