درمان درد صورت با بلوک عصب

بلوک عصب صورت یک درمان رایج برای بیماران مبتلا به درد صورت است. درد صورت می تواند ناشی از تحریک اعصاب، ماهیچه ها یا تاندون های صورت باشد. در طول عمل، ترکیبی از بی‌حس کننده موضعی و کورتیکواستروئیدها در اطراف عصب (عصب‌های) آسیب‌دیده برای تسکین درد و کاهش التهاب تزریق می‌شود.

چه کسی کاندیدای بلوک عصبی صورت است؟

بیمارانی که درد حاد یا مزمن صورت را تجربه می‌کنند ممکن است از بلوک عصب صورت سود ببرند. درد عصب صورت می تواند در اثر ضربه یا آسیب به ناحیه یا عفونت های ویروسی خاص مانند هرپس زوستر که باعث زونا می شود، ایجاد شود. در طول اولین ملاقات مطب، پزشک سابقه پزشکی، اجتماعی و خانوادگی شما را بررسی می کند و همچنین یک معاینه فیزیکی برای تعیین اینکه آیا این گزینه درمانی برای شما مناسب است یا خیر، انجام می دهد.

بلوک عصبی صورت چگونه انجام می شود؟

بلوک های عصبی صورت را می توان در مجموعه روش های ما انجام داد. با استفاده از راهنمایی اولتراسوند، پزشک ناحیه عصب(های) صورت آسیب دیده شما را مشخص می کند و از سونوگرافی برای راهنمایی سوزنی استفاده می کند. پس از تایید قرار دادن، بی حس کننده موضعی و کورتیکواستروئیدها به اطراف عصب تزریق می شود. بی حسی موضعی باعث تسکین فوری می شود که می تواند چندین ساعت طول بکشد، در حالی که کورتیکواستروئید 3-5 روز طول می کشد تا شروع به کار کند. اکثر بیماران هفته ها تا ماه ها تسکین می بینند. این روش کم تهاجمی است و در کمتر از 30 دقیقه قابل انجام است!

اگر می خواهید بلوک های عصبی صورت را به عنوان یک گزینه درمانی بررسی کنید، امروز از طریق سامانه تله ویزیت - TeleVisit با ما در تماس باشید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا