تزریق استروئید اپیدورال ترانسفورامینال کمری

این روش سرپایی تزریق یک داروی بیهوشی استروئیدی است. این دارو می تواند تورم و التهاب اعصاب نخاعی تحریک شده را کاهش دهد.

این درمان برای چیست؟ و چگونه انجام می شود؟

این روش برای تسکین درد در ناحیه کمر و دردی که از پشت به پاها تابش می کند انجام می شود. 
در طی این روش، یک سوزن نازک با هدایت اشعه ایکس (فلوروسکوپی) به قسمت پایین کمر وارد می شود. پس از تأیید قرار دادن صحیح سوزن، ارائه دهنده شما دارویی را تزریق می کند که اعصاب را شستشو می دهد. می تواند اعصاب را بی حس کند و التهاب را کاهش دهد. اگر این اعصاب منبع درد بوده اند، دارو می تواند آن را تسکین دهد.

مدت زمان این درمان چقدر است؟

این روش معمولاً 15-30 دقیقه طول می کشد و ممکن است در صورت نیاز تکرار شود.
 
این روش سرپایی تزریق یک داروی بیهوشی استروئیدی است. این دارو می تواند تورم و التهاب اعصاب نخاعی تحریک شده را کاهش دهد. این روش برای تسکین درد در ناحیه کمر و دردی که از پشت به پاها تابش می کند انجام می شود. تکمیل تزریق فقط چند دقیقه طول می کشد.

آیا برای من مناسب است؟

اگر درد کمر و/یا پا ناشی از سیاتیک، فتق دیسک یا سایر مشکلات کمر را تجربه می کنید، تزریق استروئید اپیدورال ترانس فوامینال کمری ممکن است گزینه ای برای شما باشد.

روش کار چگونه است؟

یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست و بافتی که ستون فقرات را می پوشاند، تجویز می شود. هنگامی که ناحیه بی حس است، پزشک با دقت یک سوزن را به داخل فضای سوراخی که ریشه عصبی تحریک شده را احاطه کرده است هدایت می کند. محلول حاجب از طریق سوزن تزریق می شود. پزشک از فلوروسکوپ (نوعی دستگاه اشعه ایکس) برای تأیید قرار گرفتن صحیح نوک سوزن استفاده می کند. پس از تایید موقعیت سوزن، پزشک یک داروی بی حس کننده استروئیدی را تزریق می کند. این دارو ریشه های عصبی تحریک شده را شستشو می دهد. به کاهش درد بیمار کمک می کند.
 

پس از عمل چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که این روش کامل شد، پزشک سوزن را برمی دارد و محل تزریق را بانداژ می کند. بیمار ممکن است پس از یک بار تزریق احساس تسکین قابل توجهی کند. برخی از بیماران ممکن است قبل از اینکه فواید کامل دارو را احساس کنند، نیاز به تزریق های متعدد داشته باشند.
همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا