ایا دچار درد مزمن هستید ؟

ایا دچار درد مزمن هستید ؟

تقریبا همه ی مردم درد را در دوره هایی از زندگی خود احساس می کنند وقتی که دستتان را با چاقو می برید یا دچار کشیدگی عضلات می شوید ،درد باعث می شود شما مطلع شوید که چیزی در بدن شما دچار مشکل است.زمانی که جراحت درمان می شود ،درد متوقف می شود. اما درد مزمن متفاوت است.بدن شما درد را برای هفته ها،ماه ها یا حتی سال ها پس از جراحت حس می کند.متخصصان معمولا دردی را مزمن محسوب می کنند که بین 3 تا 6 ماه یا بیشتر طول بکشد. درد مزمن می تواند اثرات واقعی و شدیدی روی زندگی روزانه و سلامت روانی شما بگذارد . اما شما و پزشکتان می توانید با هم ان را درمان نمایید.

چه چیز باعث می شود شما درد مزمن را احساس کنید؟

احساس درد از یک سری پیام ها که از دستگاه عصبی منتشر می شود،ایجاد می شود. وقتی که شما دچار جراحت می شوید،جراحت باعث تحریک گیرنده های درد در ان ناحیه میشود . ان ها پیام درد را از عصبی به عصب دیگر منتقل می کنند تا اینکه پیام به مغز شما می رسد. مغز شما سیگنال را بررسی می کنند و پیام می دهد به شما که دچار اسیب شده اید.معمولا سیگنال (پیام)زمانی که دلیل درد برطرف شود متوقف میشوند.  مثلا زمانی که بدن شما زخم یا اسیب را روی انگشت و یا عضله شما برطرف می کند.اما در مورد درد مزمن سیگنال های عصب حتی بعد از برطرف شدن اسیب همچنان ادامه می یابد.

کدام شرایط باعث درد مزمن می شود؟

بعضی اوقات درد مزمن میتواند بدون دلیل مشخصی ایجاد شود اما برای بسیاری از مردم پس از یک اسیب یا جراحت شروع می شود یا به خاطر تغییر در شرایط سلامتی.به طور مثال :

جراحت های قبلی یا عمل

اسیب های عصبی

ارتروز

میگرن و دیگر سردردها

عفونت ها

فایبرومیالژیا(حالتی که در ان انسان ها درد عضلانی حس می کنند)

درد مزمن و سلامت روانی

درد مزمن می تواند زندگی روزانه افراد را تحت تاثیر قرار دهد. نمی گذارد کارهایی که نیاز دارید یا دوست دارید را انجام دهید ،می تواند عوارض روی اعتماد به نفس شما بگذارد و شما را دچار عصبانیت،افسردگی،پرخاشگری یا ناامیدی کند.

برچسب ها سایر دردها
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا