جراحی و درمان درد ستون فقرات با لیزر چگونه کار می کند؟

جراحی ستون فقرات با لیزر چیست؟

جراحی ستون فقرات با لیزر یا رفع فشار دیسک با لیزر از راه پوست، از یک دستگاه لیزر پیشرفته که از گرمای لیزر برای تبخیر بافت‌های نرم در ستون فقرات استفاده می‌کند تا نواحی را که باعث درد شما می‌شود، از فشار خارج کند. در بسیاری از روش های جراحی ستون فقرات با لیزر هیچ برشی لازم نیست، به این معنی که خطرات کمتری برای عوارض و زمان بهبودی سریعتر وجود دارد. PLDD دیسک برآمده ای را که روی اعصاب ستون فقرات شما فشار می آورد، فشار کم وارد می کند، که علت کمردرد مزمن مداوم است، اما از برآمدگی مجدد دیسک در آینده نیز جلوگیری می کند.

جراحی ستون فقرات با لیزر چگونه کار می کند؟

اولین قدم تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بیمار کاندید مناسبی برای جراحی لیزر است یا خیر. به طور معمول، پزشک شما در مورد علائم و درمان هایی که برای مقابله با گردن درد یا کمردرد انجام داده اید، ابتدا با شما صحبت می کند، سپس برنامه درمانی را تعیین می کند. اگر کمردرد مداوم دارید که با مدیریت درد به اندازه کافی درمان نشده است، ممکن است کاندیدای جراحی لیزری ستون فقرات باشید.

جراحی کم تهاجمی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات با لیزر به دلیل ماهیت دستگاه لیزر مورد استفاده، یک جراحی کم تهاجمی ستون فقرات است. لیزر را می توان از طریق یک سوزن نازک تغذیه کرد که از پشت و مستقیماً به دیسک ستون فقرات وارد می شود تا رفع فشار شروع شود. این یک روش سریع و نسبتاً بدون درد است که هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد زیرا نیازی به برش ندارد. سایر جراحی‌ها، مانند همجوشی ستون فقرات ، به مقدار زیادی برش و برداشتن استخوان، به علاوه نصب سخت‌افزار در ستون فقرات شما نیاز دارند. به همین دلیل است که جراحی لیزر روش خوبی برای کسانی است که به گزینه های کم تهاجمی نگاه می کنند. جراحی آندوسکوپی ستون فقرات نیز یکی دیگر از جراحی‌های کم تهاجمی است، اگرچه از یک آندوسکوپ استفاده می‌کند که یک لوله بزرگتر از آنچه در عمل لیزر ستون فقرات استفاده می‌شود، که فقط از یک سوزن بسیار نازک استفاده می‌کند، استفاده می‌کند.

جراحی ستون فقرات با لیزر برای فتق دیسک

جراحی ستون فقرات با لیزر، فتق دیسک را تا 70 درصد در بیماران درمان می کند. لیزر هسته فتق دیسک را تبخیر می کند و باعث می شود قسمت برآمده دیسک عقب نشینی کند و فشار روی اعصاب شما کاهش یابد. این باید فوراً درد شما را تسکین دهد و به دلیل گرمای لیزر می تواند از بازگشت درد جلوگیری کند. فتق دیسک یکی از بارزترین علل درد ستون فقرات و کمردرد است و لیزر راه حل پیشرو است.

درمان کمردرد با لیزر

برآمدگی دیسک و فتق دیسک یک بیماری نسبتا شایع است که امروزه بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. جراحی ستون فقرات با لیزر برای درمان کمردرد و گردن درد در افرادی است که با درد ناشی از برآمدگی دیسک یا فتق دیسک زندگی می کنند. این به طور منحصر به فردی برای حل کمردرد مناسب است زیرا به طور خاص فتق دیسک را با دقت یک سوزن هدف قرار می دهد. لیزر درمانی کمردرد در سال 1986 ایجاد شد و از آن زمان تاکنون بیش از صد هزار بار انجام شده است. نام دیگر لیزر درمانی، رفع فشار دیسک با لیزر از راه پوست یا PLDD است.

جراحی ستون فقرات با لیزر چقدر ایمن است؟

جراحی ستون فقرات با لیزر خطر عوارض بسیار کمی دارد و اکثریت بزرگی از بیماران ناراحتی کمی دارند یا اصلاً احساس نمی‌کنند. کمی درد در محل تزریق سوزن شایع ترین عارضه جانبی است. توصیفات بسیاری از جراحی ستون فقرات با لیزر از بیماران واقعی وجود دارد که درد آنها با جراحی لیزر بدون عارضه و زمان بهبودی سریع برطرف شده است. در مقایسه با سایر جراحی‌های ستون فقرات، جراحی با لیزر ستون فقرات خطرات کمتری دارد و درصد موفقیت بیشتری در تسکین کمردرد دارد. پیشرفت‌های فناوری لیزر به این جراحی مدرن اجازه داده است که به درمان فتق دیسک‌ها کمک کند، برخلاف روش‌های قدیمی همجوشی ستون فقرات، که نیاز به برش دادن پشت و استفاده از سخت‌افزار و پیچ‌ها برای اتصال ستون‌های ستون فقرات به یکدیگر دارند.

جراحی لیزر در مقابل فیوژن ستون فقرات

جراحی با لیزر برای ستون فقرات یک جراحی ستون فقرات کم تهاجمی است، در حالی که فیوژن ستون فقرات به طور سنتی یک جراحی باز است. باز به این معنی است که برش جراح از طریق پوست به عضله می رود و برش ها طولانی تر از جراحی های کم تهاجمی است. هدف از جراحی باز داشتن یک مسیر باز برای کار بر روی ناحیه مشکل دار ستون فقرات است. همانطور که می توانید تصور کنید، این اولین نوع جراحی بود که ایجاد شد و مزایایی برای دسترسی به ناحیه مشکل دار دارد، اما خطرات بیشتری برای آسیب رساندن به بافت اطراف و ایجاد عوارض دارد. زمان بهبودی نیز طولانی تر است زیرا آسیب بافتی در طول جراحی بیشتر خواهد بود.  MISS، مانند جراحی لیزر، یا از برش بسیار کوچک‌تری استفاده می‌کند یا اصلاً از برش استفاده نمی‌کند. مزیت این امر زمان بهبودی سریعتر و خطر کمتر عوارض است.

مقایسه جراحی های کمردرد

چه جراحی های دیگری برای کمردرد وجود دارد؟ ما قبلاً به جراحی فیوژن ستون فقرات کمری اشاره کردیم ، اما موارد دیگری مانند لامینکتومی ستون فقرات ، فرسایش رادیویی و تعویض دیسک مصنوعی نیز وجود دارد. لامینکتومی بخشی از ستون فقرات به نام لامینا را برمی‌دارد که فضایی را برای اعصاب نخاعی که ممکن است تحت فشار قرار گرفته یا تحت فشار قرار گرفته باشند و باعث ایجاد درد شده باشند، باز می‌کند. معمولاً این عمل با دیسککتومی برای برداشتن بخشی از دیسک ستون فقرات نیز همراه است.

فرسایش با فرکانس رادیویی انتهای عصب را با استفاده از امواج رادیویی می سوزاند که به دلیل ماهیت کم تهاجمی این روش شباهت هایی به لیزر دارد، اما تسکین درد فقط تا یک سال ادامه دارد. پس از یک سال درد ممکن است بازگردد و این روش باید تکرار شود.

تعویض دیسک مصنوعی فقط کل دیسک ستون فقرات شما را با یک دیسک مصنوعی جایگزین می کند که همانطور که می توانید تصور کنید به جراحی دقیق طولانی و زمان بهبودی طولانی نیاز دارد.

مرکز لیزر و جراحی تسکین، یک مبتکر در این روش است و یکی از معدود امکاناتی است که درمان جراحی لیزری پیشرفته برای فتق دیسک را ارائه می دهد.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا