درمان درد پوکی استخوان و علائم آن


پوکی_ئناستخوان یک بیماری است که با تراکم کم استخوان و از دست دادن بافت استخوانی همراه است و این شرایط می تواند باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها شود. در صورتی که به پوکی استخوان مبتلا شده اید، ریسک ایجاد ترک خوردگی و شکستگی استخوان به خصوص در نواحی لگن، ستون فقرات و مچ دست شما بطور مشخص افزایش پیدا می کند.

پوکی استخوان بیشتر بر زنان مسن تاثیر دارد. به هر حال، آسیب ناشی از پوکی استخوان سال ها قبل از این شرایط آغاز می شود. به خاطر اینکه حداکثر سطح تراکم استخوانی در حدود سن ۲۵ سالگی به دست می آید، مهم است که در این سنین استخوان های قوی در افراد ایجاد شود تا به این ترتیب استخوان ها برای بقیه سال های زندگی قوی باقی بمانند. در این شرایط مصرف کافی کلسیم می تواند یک بخش اصلی در فرآیند تشکیل استخوان های قوی باشد.

 
علائم و نشانه ها

در دوره ابتدایی ابتلا به پوکی استخوان، ممکن است هیچ علائمی در فرد دیده نشود. اما در ادامه، این بیماری می تواند باعث درد ناشی از گرفتگی در استخوان ها یا عضلات و بطور خاص درد در ناحیه پایین کمر یا گردن شود.

در مراحل بعدی این بیماری، درد به صورت تیر کشیدن ممکن است به صورت گاه و بی گاه در اعضای بدن احساس شود. این درد احتمالاً به سمت سایر اعضای بدن کشیده نمی شود و ممکن است با انجام فعالیت هایی که باعث وارد شدن فشار به بدن می شود، تشدید گردد. در بسیاری از مواقع این درد با ناراحتی های احتمالی همراه است و معمولاً در طول یک هفته فروکش می کند. به هر حال گاهی اوقات این درد می تواند برای بیشتر از سه ماه دوام داشته باشد.

افراد مبتلا به پوکی استخوان ممکن است حتی افتادن یا سایر آسیب هایی که باعث شکسته شدن استخوان ها همچون استخوان های ستون فقرات یا پا شود را به خاطر نداشته باشند. به هر حال شکستگی های ناشی از وارد شدن فشار به ستون فقرات می توانند باعث کوتاه شدن قد فرد و ایجاد یک حالت خمیده برای وی شوند که در اصطلاح به این مشکل قوز کمر گفته می شود. علاوه بر این، شکستگی های ایجاد شده در استخوان های سایر نقاط بدن در نتیجه زمین خوردن و بطور خاص در استخوان های لگن یا مچ دست مشاهده می شود...

جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید:

درمان درد پوکی استخوان و علائم آن

پروفسور سیروس مومن زاده
دکتر فاطمه نعمت اللهی

🌐🌐🌐🌐🌐🌐



☎️شماره تلفن مطب پروفسور سیروس مومن زاده:

02188449335
02188460605

 

 

برچسب ها کوتاه آموزشی
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا