تزریقات مفاصل ناحیه گردن و کمر درد مزمن

آیا با درد دردناک آرتریت یا درد مزمن کمر یا ستون فقرات دست و پنجه نرم  می کنید که به نظر می رسد درمان محافظه کارانه نمی تواند آن را رام کند؟ شرایطی مانند سندرم فاست و آرتریت نخاعی پیشرفته می‌تواند باعث ایجاد تغییرات دائمی در ستون فقرات شما شود، تغییراتی که ممکن است باعث درد مداوم یا مکرر شود.

اگر نمی توانید با روش های درمانی مانند ورزش یا داروهای مسکن استاندارد تسکین پیدا کنید، باید امکان انجام یک روش درمانی را در  کلینیک ما  که به عنوان  تزریق مفصل فاست شناخته می شود، بررسی کنید. این تزریق‌ها در مفاصل بین مهره‌ای گردنی یا کمری نه تنها می‌توانند ماهیت مشکل شما را تایید کنند، بلکه باعث تسکین سریع و طولانی مدت می‌شوند.

درک مشکلات مفصل فاست

تزریق مفصل فاست یک گزینه درمانی ایمن، موثر و کم تهاجمی است که در کلینیک فوق تخصصی پروفسور سیروس مومن زاده انجام می شود. این روش برای کمک به کمردرد ناشی از ورم مفاصل، بیماری تحلیل برنده ستون فقرات و ضربه هایی مانند جراحت یا تصادف رانندگی استفاده می شود.

مهره های ستون فقرات در امتداد سطح خلفی ستون فقرات توسط جفت مفصلی به نام مفاصل فاست به یکدیگر متصل می شوند. این مفاصل این امکان را برای گردن و پشت شما فراهم می کنند که با انعطاف پذیری عادت کرده خود حرکت کنند.

مانند بسیاری از مفاصل دیگر بدن، مفاصل فاست شامل لایه ای از غضروف و کپسول پر از مایع سینوویال هستند. این اجزای ضد اصطکاک مفاصل را قادر می‌سازند تا به راحتی و بدون درد حرکت کنند، اما وقتی اتفاقی می‌افتد که به آنها آسیب می‌زند، در واقع می‌توانند منشأ درد مزمن گردن یا کمر شوند.

این نتیجه ممکن است در موارد زیر رخ دهد:

استئوآرتریت:

در آرتروز ستون فقرات، غضروف در مفاصل فاست تحلیل می‌رود و می‌شکند. اصطکاک استخوان به استخوان در نتیجه می تواند باعث درد شدید و سفتی در ستون فقرات گردنی، سینه ای یا کمری شود. استئوآرتریت قابل برگشت نیست و با گذشت زمان بدتر و بدتر می شود. سن، چاقی و استفاده بیش از حد از ستون فقرات ناشی از فعالیت های ورزشی یا کاری می تواند به آرتروز کمک کند.

سندرم  فاست:

سندرم فاست شامل التهاب مزمن در بافت‌های مفاصل فاست است که معمولاً ناشی از تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات است. به عنوان مثال، دیسک های برآمده با برآمدگی به سمت بیرون تمایل به کاهش قد دارند. از آنجایی که دیسک‌ها معمولاً یک درجه ثابت از فضای بین مهره‌ها را فراهم می‌کنند، فرو ریختن آن‌ها فشار شدیدی بر مفاصل فاست وارد می‌کند. سایر شرایط دژنراتیو نیز ممکن است باعث سندرم فاست شوند یا به آن کمک کنند.

مدیریت درد برای انواع بیماری های مزمن

تزریق مفصل فاست می تواند مزایای مضاعف تشخیص و تسکین درد داشته باشد. آنها در دسته ای از درمان قرار می گیرند که به عنوان  بلوک عصبی شناخته می شود . مخلوطی از داروهای استروئیدی ضد التهابی و بی حس کننده به یک یا چند مفصل فاست خاص تزریق می شود. اگر درد شما فوراً ناپدید شد، به این معنی است که تیم ما منشاء دقیق آن را مشخص کرده است، و کنترل این وضعیت را در آینده بسیار آسان‌تر می‌کند. در عین حال، شما تسکین درد دریافت می کنید که باید ماه ها در یک زمان ادامه داشته باشد.

تزریق مفصل فاست فقط توانایی تسکین درد گردن، قسمت بالایی پشت یا کمر را ندارد، مشکل مفصل فاست گاهی اوقات می تواند درد را از طریق مسیرهای عصبی اصلی به سایر قسمت های بدن ارجاع دهد. با تسکین درد در منبع آن، تزریق مفصل فاست می‌تواند برای درمان بسیاری از علائم دردسرساز بسیار مفید باشد، از جمله:

  • درد در باسن
  • درد لگن
  • درد پا
  • درد کشاله ران (با تزریق مفصل فاست کمری تسکین می یابد)
  • سردرد
  • درد شانه
  • درد بازو (با تزریق مفصل فاست گردنی تسکین می یابد)

از قرار ملاقات تزریق مفصل Facet خود چه انتظاری دارید؟

ما برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن تزریق مفصل فاست، دستورالعمل‌های قبل از قرار ملاقات را به شما می‌دهیم. ممکن است از شما خواسته شود که از خوردن، نوشیدن، یا استفاده از داروهای دیابت یا رقیق‌کننده‌های خون قبل از عمل خودداری کنید. در طول  خود عمل، ما یک آرام بخش تجویز می کنیم و ناحیه درمان را استریل می کنیم. قبل از اینکه به تزریق مفصل فاست واقعی بپردازیم، چندین تزریق کوچک ناحیه درمان را بی حس می کند. ما از تصویربرداری اشعه ایکس برای هدایت تزریق با دقت دقیق استفاده می کنیم.

درمان تزریق مفصل فاست شما به احتمال زیاد  30 دقیقه یا کمتر طول می کشد . اگر تصمیم به انجام یک روش اضافی به نام نوروتومی با فرکانس رادیویی (که عصب را حتی به طور کامل تر از بین می برد) انجام دهیم، قرار ملاقات شما ممکن است یک ساعت طول بکشد. از شما خواسته می شود تا چند روز بعد از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید، اما یک حرکت عادی سالم مشکلی ندارد.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

https://rollinghillsmedical.com/facet-joint-injections/

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا