درد و التهاب نورالژی بین دنده ای

نورالژی بین دنده ای به تحریک یا التهاب اعصاب کوچکی که در امتداد هر دنده از ستون فقرات قفسه سینه قرار دارند، اشاره دارد. التهاب این اعصاب می تواند منجر به درد شدید تیراندازی شود که با پیچ خوردن، خم شدن و نفس های عمیق بدتر می شود. اعصاب بین دنده ای شاخه های کوچکی از ریشه های عصبی قفسه سینه هستند. این اعصاب بین دنده ها قرار دارند و می توانند به طرق مختلف آسیب ببینند. شایع ترین علت جراحی قلب قفسه سینه است که در طی آن یک عصب ممکن است به طور ناخواسته آسیب ببیند.

علائم نورالژی بین دنده ای

نورالژی بین دنده ای به صورت درد شدید، تیز و شدیدی که در قفسه سینه احساس می شود، ظاهر می شود. درد به طور کلی از کنار بدن به سمت داخل و به سمت شکم تابش می کند. پوست پوشاننده این ناحیه می تواند هنگام لمس بسیار دردناک باشد و حساسیت به لمس نور و دما افزایش می یابد.

درمان نورالژی بین دنده ای

درمان های نورالژی بین دنده ای شامل درمان اعصاب با بی حس کننده موضعی (داروهای بی حس کننده) با یا بدون استروئید برای کمک به کاهش التهاب و بهبود درد است. این روش‌ها همیشه با راهنمایی تصویربرداری انجام می‌شوند، معمولاً ترکیبی از اشعه ایکس زنده و راهنمایی اولتراسوند برای اطمینان از قرار دادن ایمن دارو می باشد. اگر درد بهبود یابد، اما با تزریق ادامه پیدا نکند، ممکن است ارائه دهندگان ما بتوانند برای تسکین طولانی تر، فرسایش این اعصاب را با فرکانس رادیویی انجام دهند. یکی دیگر از رویکردهای جدیدتر که از استروئیدها یا فرسایش فرکانس رادیویی استفاده نمی کند، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و یا لیزات پلاکتی (PL) است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نورالژی بین دنده ایهستید و اینکه آیا واجد شرایط درمان هستید، لطفاً با کلینیک پروفسور سیروس مومن زاده واقع در تقاطع مطهری و سهروردی تماس بگیرید یا اینکه می توانید بصورت غیر حضوری توسط سامانه ی TeleVisit با پروفسور سیروس مومن زاده صحبت کنید.

چگونه می توانم بفهمم که آیا نورالژی بین دنده ای دارم؟

اگر درد غیر قابل توضیحی دارید که ناشی از حرکات غیرمنتظره یا ناگهانی است که بالای سینه شما را درگیر می کند، مانند خنده، سرفه یا تنفس، ممکن است بخواهید به آنچه در حال وقوع است توجه کنید. اگر نورالژی بین دنده ای دارید، ممکن است بی حسی، گزگز و درد را در کمر، شانه ها و گردن نیز تجربه کنید. اگر علائم مداومی دارید که با آنچه در بالا توضیح داده شد مطابقت دارد، لطفاً آنها را با پزشک خود مطرح کنید تا بتوانیم ریشه درد شما را پیدا کنیم.

چه مدت به نورالژی بین دنده ای مبتلا خواهم شد؟

مدت زمان علائم شما به عوامل مختلفی مانند شدت بیماری و برنامه درمانی پیشنهادی شما بستگی دارد. ما ترجیح می دهیم یک رویکرد محافظه کارانه را با بیماران خود در مطب خود اتخاذ کنیم، به این معنی که هر مورد را برای حداقل رویکرد درمانی ممکن ارزیابی خواهیم کرد. ما همچنین منابعی را برای مدیریت درد در طول مدت درمان در اختیار شما قرار خواهیم داد.

علل نورالژی بین دنده ای چیست؟

رویدادهای مختلفی وجود دارد که می تواند نورالژی بین دنده ای را کاتالیز کند. به طور کلی، این بیماری در اثر التهاب یا آسیب به اعصاب بین دنده ای ایجاد می شود که در زیر قفسه سینه منشعب می شوند. رویدادهای آسیب زا، جراحات، تصادفات، ویروس ها یا جراحی های مختلف ممکن است باعث این التهاب شوند، بنابراین مهم است که در مراحل تشخیصی، تاریخچه پزشکی کامل خود را به پزشک خود فاش کنید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا